Rchr
J-GLOBAL ID:201901014042997141   Update date: Jun. 25, 2024

NISHI Daisuke

ニシ ダイスケ | NISHI Daisuke
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/view/daisuke-nishi/%E6%97%A5%E6%9C%AC%E8%AA%9E
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): サステナビリティ ,  Transparency ,  Marketing communication ,  Marketing ,  User innovation ,  ブランド
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2024 - 2028 ワインスタートアップの経営資源獲得戦略
  • 2024 - 2025 トレーサビリティとマーケティング戦略
  • 2021 - 2022 消費者が担う役割の拡張に関する研究
Papers (8):
more...
Lectures and oral presentations  (9):
  • 共創参加者に関する情報提示が消費者の製品選択に与える影響
    (日本商業学会関東部会フリーセッション 2023)
  • 消費者参加型新製品開発におけるコミュニケーション戦略
    (日本商業学会第72回全国研究大会 2022)
  • 新製品開発プロセスへの消費者関与と製品需要に与える影響
    (拓殖大学経営経理研究所月例研究会 2021)
  • カスタマー・エンパワーメント戦略の異質性が心理的所有感に与える影響
    (実証マーケティング研究ワークショップ 2021)
  • 共創による消費者の製品選択への影響
    (実証マーケティング研究ワークショップ 2020)
more...
Education (4):
  • 2016 - 2019 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 2014 - 2016 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 2010 - 2014 Chuo University Faculty of Commerce
  • 2006 - 2009 香川県立高松西高等学校 普通科
Professional career (3):
  • 博士(商学) (神戸大学)
  • 修士(商学) (神戸大学)
  • 学士(商学) (中央大学)
Work history (7):
  • 2024/04 - 現在 Takushoku University Faculty of Commerce
  • 2020/05 - 現在 拓殖大学経営経理研究所 研究員
  • 2020/04 - 2024/03 Takushoku University Faculty of Commerce
  • 2021/04 - 2022/03 Nihon University College of Commerce
  • 2020/04 - 2022/03 Teikyo University Faculty of Economics
Show all
Awards (1):
  • 2015/06 - 公益財団法人六甲台後援会・凌霜会 社会科学特別奨励賞
Association Membership(s) (2):
Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page