Nishimura, T, Komura, K. How to Facilitate Intrinsic Aspirations: An Intervention through Self-determination Theory Perspectives. Learning and Motivation. 2023
西村 多久磨, 村上 達也. The mediating effects of the school stressor toward the relationship between psychopathic traits and aggressive behavior. 発達研究 : 発達科学研究教育センター紀要. 2015. 29. 75-84
The cross-lagged effects model for the relationship between leadership behaviors and school satisfaction among high school students
(The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association 2017)
2008 - 2013 University of Tsukuba, Graduate School
Professional career (1):
Ph.D. in Psychology (University of Tsukuba)
Work history (9):
2021/04 - 現在 Fukuyama City University Faculty of Education, Department of Childhood Education Lecturer
2019/05 - 2021/03 Kochi University of Technology Research Associate
2017/05 - 2019/04 University of Toronto Department of Psychology
2017/05 - 2019/04 Japan Society for the Promotion of Science Overseas Research Fellowships
2015/10 - 2017/03 University of Rochester Postdoctoral Researcher
2014/04 - 2017/03 Japan Society for the Promotion of Science
2014/04 - 2017/03 University of Tokyo Post Doctoral Fellow
2013/04 - 2014/03 University of Tsukuba Post Doctoral Fellow
2010/04 - 2013/03 Japan Society for the Promotion of Science
Show all
Committee career (2):
2023/04 - 現在 日本学校カウンセリング学会 学校カウンセリング研究編集委員
2023/01 - 現在 日本教育心理学会 教育心理学研究編集委員
Awards (7):
2016/10 - 日本教育心理学会 日本教育心理学会優秀論文賞
2013/10 - 日本パーソナリティ心理学会 日本パーソナリティ心理学会優秀大会発表賞
2013/08 - 日本カウンセリング学会 日本カウンセリング学会大会発表継続賞
2013/08 - 日本カウンセリング学会 日本カウンセリング学会奨励賞
2013/08 - 公益財団法人発達科学研究教育センター 発達科学研究教育奨励賞
2013/03 - 筑波大学 平成24年度茗溪賞 筑波大学
2011/10 - 筑波大学 平成23年度上武学術奨励賞 筑波大学
Show all
Association Membership(s) (6):
Japanese School Counseling Association
, Society for Personality and Social Psychology
, Society for Research in Child Development
, 日本学級経営心理学会
, 日本心理学会
, 日本教育心理学会