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J-GLOBAL ID:201901017621124515   Update date: Apr. 21, 2024

Watanuki Shinya

Watanuki Shinya
Affiliation and department:
Research field  (4): Cognitive neuroscience ,  Commerce ,  Intelligent informatics ,  Cognitive sciences
Research keywords  (6): 消費者行動論 ,  Consumer Neuroscience ,  知能情報学(人工神経回路網モデル/進化計算論) ,  マーケティングリサーチ ,  ブランド論 ,  マーケティング論
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2023 - 2026 ブランド愛(ブランドラブ)のライフサイクルに関する神経基盤の研究
  • 2020 - 2023 ブランドへの愛着形成過程システムに関する神経基盤の研究
Papers (15):
  • Shinya Watanuki. Identifying distinctive brain regions related to consumer choice behaviors on branded foods using activation likelihood estimation and machine learning. Frontiers in Computational Neuroscience (Frontiers media). 2024. 18. 1310013-1310013
  • Shinya Watanuki, Yumiko Nomura, Yuki Kiyota, Minami Kubo, Kenji Fujimoto, Junko Okada, Katsue Edo. Applying a Method for Augmenting Data Mixed from Two Different Sources Using Deep Generative Neural Networks to Management Science. Applied Sciences. 2023. 14. 1. 378-378
  • Shinya Watanuki. Neural mechanisms of brand love relationship dynamics: Is the development of brand love relationships the same as that of interpersonal romantic love relationships?. Frontiers in Neuroscience (Frontiers Media). 2022. 16
  • Shinya Watanuki, Hiroyuki Akama. Neural substrates of brand equity: applying a quantitative meta-analytical method for neuroimage studies. Heliyon (Cell Press). 2022. 8. 6. e09702-e09702
  • Shinya Watanuki. Watershed Brain Regions for Characterizing Brand Equity-Related Mental Processes. Brain Sciences (MDPI). 2021. 11. 12. 1619-1619
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MISC (3):
  • 綿貫真也, 赤間啓之. データ駆動型メタアナリティック脳神経画像結合解析によるブランド・リレーションシップの情報処理過程の検討. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2020. 302-303
  • 綿貫真也. 文系単科大学におけるデータサイエンス教授法試論. 2020PCConference論文集. 2020. 17-20
  • 綿貫真也. ブランド最購入考慮率の分布とダイナミクスに関する研究. 応用経済時系列研究会報告集. 2011. 1-14
Patents (3):
  • 情報処理方法および情報処理装置
  • 調査システムおよび調査方法
  • 評価システム
Books (3):
  • Neuromarketing Yearbook 2023
    The Neuromarketing Science and Business Association (Netherlands) 2023
  • Consumer neuroscience - foundation, validation, and relevance
    Frontiers Media 2023 ISBN:9782889743797
  • Neuromarketing Yearbook 2021
    The Neuromarketing Science and Business Association (Netherlands) 2021
Lectures and oral presentations  (21):
  • Conceptualization of the COO images as a Key Component of Cultural Values: An Empirical Study of Product incidental services effects on High-Quality Images
    (2024 AMA Winter Academic Conference)
  • 非ブランド商品・サービスに関する脳賦活部位とその情報処理過程について
    (第10回マーケティングカンファレンス2021 2021)
  • データ駆動型メタアナリティック脳神経画像結合解析によるブランド・リレーションシップの情報処理過程の検討
    (第9回マーケティングカンファレンス2020 2020)
  • 文系単科大学におけるデータサイエンス教授法試論
    (2020 PCカンファレンス 2020)
  • ブランド・ロイヤリティの神経基盤と賦活最尤推定法によるメタアナリシスの方法
    (日本マーケティングサイエンス学会コンテンツとコミュニケーション研究部会 2019)
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Education (2):
  • 2015 - 2018 Yokohama National University Graduate School of Environment and Information Sciences
  • 1994 - 1997 Keio University
Professional career (1):
  • 博士(工学) (横浜国立大学)
Committee career (2):
  • 2021/03 - 2022/03 広島県三原市・県立広島大学大学院経営管理研究科研究開発助成事業 研究部門ワーキンググループメンバー
  • 2019/04 - 2020/07 横浜市立大学・マクロミル データサイエンス共同研究室 アドバイザー
Awards (2):
  • 2022/12 - The Neuromarketing Science & Business Association(Amsterdam, Netherlands) The Most Impactful Papers (2022)
  • 2020/12 - The Neuromarketing Science & Business Association (Amsterdam, Netherlands) The Most Impactful Papers (2020); "Neural Substrates of Brand Love: An Activation Likelihood Estimation Meta-Analysis of Functional Neuroimaging Studies"
Association Membership(s) (4):
Council for Improvement of Education through Computers(CIEC) ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY OF KANSEI ENGINEERING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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