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J-GLOBAL ID:201901017621124515   Update date: Dec. 03, 2024

Watanuki Shinya

Watanuki Shinya
Affiliation and department:
Research field  (4): Cognitive neuroscience ,  Commerce ,  Intelligent informatics ,  Cognitive sciences
Research keywords  (6): 消費者行動論 ,  Consumer Neuroscience ,  知能情報学(人工神経回路網モデル/進化計算論) ,  マーケティングリサーチ ,  ブランド論 ,  マーケティング論
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2023 - 2026 ブランド愛(ブランドラブ)のライフサイクルに関する神経基盤の研究
  • 2020 - 2023 ブランドへの愛着形成過程システムに関する神経基盤の研究
Papers (16):
  • Shinya Watanuki, Katsue Edo, Toshihiko Miura. Applying Deep Generative Neural Networks to Data Augmentation for Consumer Survey Data with a Small Sample Size. Applied Sciences. 2024. 14. 19. 9030-9030
  • Shinya Watanuki. Identifying distinctive brain regions related to consumer choice behaviors on branded foods using activation likelihood estimation and machine learning. Frontiers in Computational Neuroscience (Frontiers media). 2024. 18. 1310013-1310013
  • Shinya Watanuki, Yumiko Nomura, Yuki Kiyota, Minami Kubo, Kenji Fujimoto, Junko Okada, Katsue Edo. Applying a Method for Augmenting Data Mixed from Two Different Sources Using Deep Generative Neural Networks to Management Science. Applied Sciences. 2023. 14. 1. 378-378
  • Shinya Watanuki. Neural mechanisms of brand love relationship dynamics: Is the development of brand love relationships the same as that of interpersonal romantic love relationships?. Frontiers in Neuroscience (Frontiers Media). 2022. 16
  • Shinya Watanuki, Hiroyuki Akama. Neural substrates of brand equity: applying a quantitative meta-analytical method for neuroimage studies. Heliyon (Cell Press). 2022. 8. 6. e09702-e09702
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MISC (3):
  • 綿貫真也, 赤間啓之. データ駆動型メタアナリティック脳神経画像結合解析によるブランド・リレーションシップの情報処理過程の検討. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2020. 302-303
  • 綿貫真也. 文系単科大学におけるデータサイエンス教授法試論. 2020PCConference論文集. 2020. 17-20
  • 綿貫真也. ブランド最購入考慮率の分布とダイナミクスに関する研究. 応用経済時系列研究会報告集. 2011. 1-14
Patents (3):
  • 情報処理方法および情報処理装置
  • 調査システムおよび調査方法
  • 評価システム
Books (3):
  • Neuromarketing Yearbook 2023
    The Neuromarketing Science and Business Association (Netherlands) 2023
  • Consumer neuroscience - foundation, validation, and relevance
    Frontiers Media 2023 ISBN:9782889743797
  • Neuromarketing Yearbook 2021
    The Neuromarketing Science and Business Association (Netherlands) 2021
Lectures and oral presentations  (22):
  • マーケターは電気消費者の夢を見るか?
    (第68回消費者行動研究コンファレンス「AI と消費者行動研究」(日本消費者行動研究学会) 2024)
  • Conceptualization of the COO images as a Key Component of Cultural Values: An Empirical Study of Product incidental services effects on High-Quality Images
    (2024 AMA Winter Academic Conference)
  • 非ブランド商品・サービスに関する脳賦活部位とその情報処理過程について
    (第10回マーケティングカンファレンス2021 2021)
  • データ駆動型メタアナリティック脳神経画像結合解析によるブランド・リレーションシップの情報処理過程の検討
    (第9回マーケティングカンファレンス2020 2020)
  • 文系単科大学におけるデータサイエンス教授法試論
    (2020 PCカンファレンス 2020)
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Education (2):
  • 2015 - 2018 Yokohama National University Graduate School of Environment and Information Sciences
  • 1994 - 1997 Keio University
Professional career (1):
  • 博士(工学) (横浜国立大学)
Committee career (2):
  • 2021/03 - 2022/03 広島県三原市・県立広島大学大学院経営管理研究科研究開発助成事業 研究部門ワーキンググループメンバー
  • 2019/04 - 2020/07 横浜市立大学・マクロミル データサイエンス共同研究室 アドバイザー
Awards (2):
  • 2022/12 - The Neuromarketing Science & Business Association(Amsterdam, Netherlands) The Most Impactful Papers (2022)
  • 2020/12 - The Neuromarketing Science & Business Association (Amsterdam, Netherlands) The Most Impactful Papers (2020); "Neural Substrates of Brand Love: An Activation Likelihood Estimation Meta-Analysis of Functional Neuroimaging Studies"
Association Membership(s) (4):
Council for Improvement of Education through Computers(CIEC) ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY OF KANSEI ENGINEERING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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