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J-GLOBAL ID:201901018817052578
Update date: Oct. 15, 2024
Muto Sera
ムトウ セラ | Muto Sera
Affiliation and department:
Job title:
Lecturer
Other affiliations (3):
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Ochanomizu University
-
Ochanomizu University
Faculty of Letters and Education Human and Social Sciences
Lecturer
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Ochanomizu University
Graduate School of Humanities and Sciences, Education Organization, Master's Program Human Developmental Sciences
Lecturer
Research field (1):
Educational psychology
Research keywords (1):
Educational Psychology, Developmental Psychology, Emotion
Research theme for competitive and other funds (7):
Papers (21):
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Sotaro Kondoh, Tomomi Fujimura, Hironori Nakatani, Sera Muto, Yulri Nonaka, Kazuo Okanoya. Experiencing respect elongates the orienting response: a pilot study. Discover Psychology. 2023. 3. 1
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Tetsuya Kawamoto, Aiko Komoto Kubota, Ryota Sakakibara, Sera Muto, Akiko Tonegawa, Sahoko Komatsu, Toshihiko Endo. The General Factor of Personality (GFP), trait emotional intelligence, and problem behaviors in Japanese teens. Personality and Individual Differences. 2020. 110480-110480
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Society of Positive Psychology in Japan, Sugawara Daichi, Kaneko Michihiro, Muto Sera, Takano Ryota, Fujino Masahiro, Hitokoto Hidefumi. Diverse emotional experiences in positive psychology. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2020. 84. SS-004-SS-004
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Hironori Nakatani, Yulri Nonaka, Sera Muto, Michiko Asano, Tomomi Fujimura, Tomoya Nakai, Kazuo Okanoya. Trait Respect Is Linked to Reduced Gray Matter Volume in the Anterior Temporal Lobe. Frontiers in Human Neuroscience. 2020. 14. 344-344
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Sotaro Kondoh, Tomomi Fujimura, Hironori Nakatani, Sera Muto, Yulri Nonaka, Kazuo Okanoya. Experiencing respect elongates the orienting response. 2020
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MISC (10):
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武藤 世良, 利根川 明子, 石井 佑可子, 川本 哲也, 久保田, 河本) 愛子, 小松 佐穂子, 箱田 裕司, 遠藤 利彦. 教員の配置等に関する教育政策の実証に関する研究 報告書. 2023. 39-83
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久保田, 河本) 愛子, 利根川 明子, 飯村 周平, 武藤 世良, 川本 哲也, 大久保 圭介, 島田 大祐, 岡田 謙介, 遠藤 利彦. 教員の配置等に関する教育政策の実証に関する研究 報告書. 2023. 84-132
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久保田, 河本) 愛子, 利根川 明子, 飯村 周平, 武藤 世良, 川本 哲也, 大久保 圭介, 島田 大祐, 岡田 謙介, 遠藤 利彦. 教員の配置等に関する教育政策の実証に関する研究 報告書. 2023. 133-136
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島田 大祐, 利根川 明子, 久保田, 河本) 愛子, 飯村 周平, 武藤 世良, 川本 哲也, 大久保 圭介, 岡田 謙介, 遠藤 利彦. 教員の配置等に関する教育政策の実証に関する研究 報告書. 2023. 144-171
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利根川 明子, 島田 大祐, 久保田, 河本, 愛子, 飯村 周平, 武藤 世良, 川本 哲也, 大久保 圭介, 岡田 謙介, et al. 教員の配置等に関する教育政策の実証に関する研究 報告書. 2023. 280-299
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Books (8):
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臨床心理学中事典
遠見書房 2022 ISBN:9784866161563
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情動発達の理論と支援(シリーズ 支援のための発達心理学)
金子書房 2021
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Positive psychology for nursing
Igaku-Shoin Ltd. 2021
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道徳教育はこうすれば〈もっと〉おもしろい-未来を拓く教育学と心理学のコラボレーション-
北大路書房 2019
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Handbook of Psychology of Emotion
2019
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Lectures and oral presentations (58):
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ワーク・ライフ・バランスの話をしよう(3) アンバランスやモヤモヤを見つめてみたらわかってきたこと(ラウンドテーブル話題提供)
(日本発達心理学会第34回大会 2023)
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パネルディスカッション「男性の家庭進出 学術分野における その効果、課題、解決策について」(パネリスト)
(令和4年度 男女共同参画推進シンポジウム「男性の家庭進出 学術分野における その効果、課題、解決策について」 2022)
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児童生徒用向社会性尺度の作成
(日本心理学会第86回大会 2022)
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Two kinds of respect from others differentially predict well-being in workplaces
(10th European Conference on Positive Psychology (ECPP 2022) 2022)
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われわれは測りたいものを測れているか?-今後10年間の感情の主観・生理指標の測定に向けて-(プレカンファレンス企画)
(第40回日本生理心理学会大会・日本感情心理学会第30回大会 合同大会2022 2022)
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Education (4):
- 2013 - 2016 東京大学 大学院教育学研究科 総合教育科学専攻教育心理学コース
- 2013 - 2016 東京大学 大学院教育学研究科 総合教育科学専攻教育心理学コース
- 2011 - 2013 東京大学 大学院教育学研究科 総合教育科学専攻教育心理学コース
- 2006 - 2011 The University of Tokyo
Professional career (3):
- 学士(教育学) (東京大学)
- 修士(教育学) (東京大学)
- 博士(教育学) (東京大学)
Work history (11):
- 2022/04 - 現在 Ochanomizu University
- 2021/04/01 - 現在 Ochanomizu University Organization for Human Life Innovation and Development Institute for Education and Human Development Institute for Education and Human Development (IEHD)
- 2017/04/01 - 現在 Ochanomizu University Headquarters for Campus Educational System Reform Center for Institutional Research, Educational Development, and Learning Support Lecturer
- 2021/04/01 - 2026/03/31 Ochanomizu University Graduate School of Humanities and Sciences, Education Organization, Master's Program Human Developmental Sciences Lecturer
- 2021/04/01 - 2026/03/31 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education Human and Social Sciences Lecturer
- 2021/04/01 - 2026/03/31 Ochanomizu University Faculty of Core Research Human Science Division Human Science Division, Faculty of Core Research Lecturer
- 2018/04/01 - 2021/03/31 Ochanomizu University Organization for Human Life Innovation and Development Institute for Education and Human Development
- 2017/04/01 - 2021/03/31 Ochanomizu University Graduate School of Humanities and Sciences, Education Organization, Master's Program Lecturer
- 2016/04/01 - 2021/03/31 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education Human and Social Sciences Lecturer
- 2016/04/01 - 2017/03/31 Ochanomizu University Faculty of Core Research General Education Division Lecturer
- 2016/04/01 - 2017/03/31 Ochanomizu University Campus Educational System Reform Division Center for Research and Development of Education Lecturer
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Committee career (11):
- 2022/07 - 現在 日本感情心理学会 エモーション・スタディーズ編集委員会・特集担当委員
- 2022/04 - 現在 日本感情心理学会 理事(学術プログラム委員会副委員長:国際化担当・出版担当)
- 2021/01/01 - 2024/03/31 日本教育心理学会 『教育心理学年報』編集委員会委員
- 2021/07/04 - 2022/03/31 日本発達心理学会 選挙管理委員会委員
- 2020/09/01 - 2022/03/31 日本発達心理学会 予算企画委員会委員
- 2020/05/10 - 2022/03/31 日本発達心理学会 事務局小委員会委員
- 2020/05/10 - 2022/03/31 日本発達心理学会 副事務局長
- 2021/03 - 2021/12 日本発達心理学会 研究活性化小委員会委員
- 2020/05/10 - 2021/05/31 日本発達心理学会 第32回大会実行委員会委員
- 2019/01/01 - 2019/12/31 日本発達心理学会 国際研究交流委員会委員・委員長
- 2018/01/01 - 2018/12/31 日本発達心理学会 国際研究交流委員会委員・広報
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Awards (2):
- 2021/11 - 日本感情心理学会 大会発表賞(独創研究賞)(日本感情心理学会第29回大会) 心理学者は「情動」をいつから使い始めたのか?-J-STAGEを対象とした予備的検討-
- 2017/08 - 日本感情心理学会 日本感情心理学会精励発表賞 2013,2014,2015,2016,2017年度の発表
Association Membership(s) (6):
Society for Affective Science (SAS)
, 日本発達心理学会
, International Society for Research on Emotion (ISRE)
, 日本心理学会
, 日本感情心理学会
, 日本教育心理学会
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