Rchr
J-GLOBAL ID:201901021172020880
Update date: May. 28, 2024
Tsunehisa Isaji
イサジ ツネヒサ | Tsunehisa Isaji
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (3):
読解方略
, critical thinking
, English education for EFL learners
Research theme for competitive and other funds (6):
Papers (40):
-
Tsunehisa ISAJI. Relationships Between the Critical Thinking and Reading Comprehension of EFL Learners. 2020. 第54号. 3-22
-
伊佐地恒久. EFL学習者の批判的思考力と深い英文理解の関係. 言語文化学会論集. 2020. 第53号. 153-164
-
伊佐地恒久. 発問のタイプと英語学習者の物語文の深い内容理解の関係. 言語文化学会論集. 2019. 52. 73-81
-
Does reading-aloud training facilitate the improvement of English stress-timed rhythm? A comparison between repeating and parallel reading. Annual Review of English Language Education in Japan. 2018. 29. 289-304
-
伊佐地恒久. 読解発問が日本人英語学習者の物語文の深い理解に及ぼす効果. 言語文化学会論集. 2017. 48. 107-116
more...
MISC (5):
-
リーディングとライティングの統合的指導による批判的思考力の育成. 英語授業研究学会紀要. 2024. 32. 43-55
-
Teaching Critical Thinking in Language Arts Classes. 2022. 21. 47-54
-
EFL学習者の批判的思考力と英語熟達度の関係. 2021. 30. 29-41
-
Tsunehisa ISAJI. The Determing Factors in Reading Strategies of Japanese High School EFL Learners. ARELE(Annual Review of English Language Education in Japan). 2006. 17. 41-50
-
Tsunehisa ISAJI. Reading Strategies and their Instruction for Japanese EFL Learners. 言語文化学会論集. 2005. 第25号. 161-176
Books (6):
-
アカデミック・ダイバーシティの創造
彩流社 2022
-
英語教師がおさえておきたい音声・文法の知識
2021
-
リベラル・アーツの挑戦
彩流社 2018
-
高校英語授業を知的にしたい!-内容理解・会話中心の授業を超えて-
東京:研究社 2016
-
ことばのプリズム
東京:彩流社 2014
more...
Lectures and oral presentations (1):
-
リーディングとライ ティングの統合的指導による批判的思考力の育成
(全国英語教育学会第47回北海道研究大会 2023)
Education (1):
- 2000 - 2002 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
Professional career (1):
Work history (1):
- 2013/04 - 現在 Gifu Shotoku Gakuen University Faculty of Foreign Languages Professor
Awards (1):
- 2003/06 - 財団法人 日本英語検定協会 「英検」研究助成 研究部門 入賞(財政法人 日本英語検定協会)
Return to Previous Page