Rchr
J-GLOBAL ID:201901021172020880   Update date: Feb. 01, 2024

Tsunehisa Isaji

イサジ ツネヒサ | Tsunehisa Isaji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (3): 読解方略 ,  critical thinking ,  English education for EFL learners
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2026 動詞下位範疇化情報の習得要因および習得状況を把握するための語彙テストの開発
  • 2020 - 2024 英語コミュニケーション能力と人間性を高める英語授業の活動・タスク・授業モデル開発
  • 2018 - 2024 The Effects of Critical Reading on Deep Reading Comprehension
  • 2013 - 2016 Effects of reading questions on EFL learners' comprehension of expository texts in critical reading instruction
  • 2005 - 2006 日本人高校生英語習者の英文読解ストラテジーの決定要因について
Show all
Papers (40):
  • Tsunehisa ISAJI. Relationships Between the Critical Thinking and Reading Comprehension of EFL Learners. 2020. 第54号. 3-22
  • 伊佐地恒久. EFL学習者の批判的思考力と深い英文理解の関係. 言語文化学会論集. 2020. 第53号. 153-164
  • 伊佐地恒久. 発問のタイプと英語学習者の物語文の深い内容理解の関係. 言語文化学会論集. 2019. 52. 73-81
  • Does reading-aloud training facilitate the improvement of English stress-timed rhythm? A comparison between repeating and parallel reading. Annual Review of English Language Education in Japan. 2018. 29. 289-304
  • 伊佐地恒久. 読解発問が日本人英語学習者の物語文の深い理解に及ぼす効果. 言語文化学会論集. 2017. 48. 107-116
more...
MISC (4):
  • Teaching Critical Thinking in Language Arts Classes. 2022. 21. 47-54
  • EFL学習者の批判的思考力と英語熟達度の関係. 2021. 30. 29-41
  • Tsunehisa ISAJI. The Determing Factors in Reading Strategies of Japanese High School EFL Learners. ARELE(Annual Review of English Language Education in Japan). 2006. 17. 41-50
  • Tsunehisa ISAJI. Reading Strategies and their Instruction for Japanese EFL Learners. 言語文化学会論集. 2005. 第25号. 161-176
Books (5):
  • 英語教師がおさえておきたい音声・文法の知識
    2021
  • リベラル・アーツの挑戦
    彩流社 2018
  • 高校英語授業を知的にしたい!-内容理解・会話中心の授業を超えて-
    東京:研究社 2016
  • ことばのプリズム
    東京:彩流社 2014
  • 推論発問を取り入れた英語リーディング指導-深い読みを促す英語授業-
    東京:三省堂 2011
Lectures and oral presentations  (1):
  • リーディングとライ ティングの統合的指導による批判的思考力の育成
    (全国英語教育学会第47回北海道研究大会 2023)
Education (1):
  • 2000 - 2002 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
Professional career (1):
  • 修士 (筑波大学大学院)
Work history (1):
  • 2013/04 - 現在 Gifu Shotoku Gakuen University Faculty of Foreign Languages Professor
Awards (1):
  • 2003/06 - 財団法人 日本英語検定協会 「英検」研究助成 研究部門 入賞(財政法人 日本英語検定協会)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page