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J-GLOBAL ID:202001000539812013   Update date: Dec. 11, 2024

Shinohe Satomi

シノヘ サトミ | Shinohe Satomi
Affiliation and department:
Job title: 研究員
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (8): Willingness to Communicate (WTC) ,  Language Anxiety ,  Second Language Acquisition ,  Individual Factors ,  個人差要因 ,  応用言語学 ,  英語教育 ,  第二言語習得
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2021 - 2026 日本人英語学習者の「コミュニケーションを取ろうとする意欲」の向上に向けて
Papers (13):
  • Satomi Fujii. English Learning Goals and Willingness to Communicate: A Qualitative Analysis in a Japanese EFL Context. TEFLIN Journal. 2023. 34. 1. 39-59
  • Satomi Fujii. Willingness to Communicate and Previous Communication Experiences of Japanese EFL Learners. Research Bulletin of English Teaching. 2023. 19. 25-49
  • Satomi Fujii, Makoto Mitsugi, Kaeko Nakamura, Yoshiyasu Ono, Toru Yamagami, Norihiko Takeuchi, Hiroki Ishizuka, Ronald Kibler. A Comparative Study of Learner Satisfaction in Synchronous and Asynchronous Online Courses Among Japanese EFL Learners. Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2022. 26. 2. 97-120
  • Satomi Fujii. Relationships Between Foreign Language Anxiety and Willingness to Communicate Among Japanese EFL Learners. Journal of Management and Training for Industries. 2021. 8. 1. 1-12
  • 三ツ木真実, 石塚博規, 藤井聡美, 尾田智彦, 中村香恵子, 青木千加子, 竹内典彦, 小熊あずさ, ロナルドキブラー, 太田とも美, et al. 対面授業とオンライン授業に対する英語学習者の認識-高校生英語学習者のコロナ禍における学び-. HELES Journal. 2021. 20. 19-34
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Lectures and oral presentations  (20):
  • Exploring Japanese EFL Learners’ Experiences of Successful and Unsuccessful Communication in English
    (2023)
  • An Empirical Investigation of Learners’ Successful and Unsuccessful Communication Experiences in English: The Japanese EFL Context
    (The 21st Asia TEFL International Conference with KICE & Korea TESOL 2023)
  • An Inquiry into Willingness to Communicate and English Learning Goals among Japanese EFL Learners
    (2023)
  • オンライン授業における学習者の満足度の検討 -同時配信授業とオンデマンド授業との比較から-
    (全国英語教育学会(JASELE)第47回北海道研究大会 2022)
  • English Learning Goals and Willingness to Communicate: A Qualitative Analysis in a Japanese EFL Context
    (The 20th AsiaTEFL - 68th TEFLIN - 5th iNETAL 2022, Indonesia Hybrid International Conference 2022)
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Education (3):
  • 2014 - 2017 Hokkaido University Graduate School of International Media, Communication,and Tourism Studies Doctoral Course
  • 2012 - 2014 Hokkaido University Graduate School of International Media, Communication,and Tourism Studies Masters' Course
  • 2008 - 2012 Hokusei Gakuen University School of Humanities Department of English
Professional career (2):
  • 博士(学術) (北海道大学)
  • 修士(学術) (北海道大学)
Work history (8):
  • 2022/04 - 現在 天使大学 看護栄養学部 非常勤講師
  • 2021/04 - 現在 Hokkaido University
  • 2020/04 - 現在 Hokkaido Information University Faculty of Information Media
  • 2017/11 - 現在 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication
  • 2019/04 - 2019/09 Hokkaido Musashi Women's Junior College Department of English Literature
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Committee career (5):
  • 2023/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 『JACET通信』委員会
  • 2023/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET)北海道支部 広報委員長
  • 2019/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET)北海道支部 研究企画委員
  • 2018/04 - 現在 北海道英語教育学会 (HELES) 役員
  • 2022/04 - 2022/08 全国英語教育学会 (JASELE) 第47回北海道研究大会 実行委員
Association Membership(s) (5):
Asia TEFL ,  全国語学教育学会(JALT) ,  北海道英語教育学会(HELES) ,  全国英語教育学会(JASELE) ,  大学英語教育学会(JACET)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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