Rchr
J-GLOBAL ID:202001000557695164
Update date: Jan. 30, 2024
SAGARA NORIKO
サガラ ノリコ | SAGARA NORIKO
Affiliation and department:
Research field (2):
Special needs education
, Early childhood education and childcare
Research keywords (2):
特別支援教育
, 家庭支援
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2021 - 2024 学力格差是正に向けた就学前の包括的支援に関する日米比較研究
- 2014 - 2016 若手保育士の保育観に関する一考察 -福島県にて東日本大震災を経験して-
Papers (9):
-
相楽 典子. 保育施設における日常を通した保護者支援. 保育研究. 2020. 50. 52-58
-
A STUDY OF YOUNG NURSERY TEACHERS' VIEW OF CHILDCARE : THROUGH THE EXPERIENCE OF THE GREAT EAST JAPAN EARTHQUAKE IN FUKUSHIMA. 2017. 9. 2. 115-121
-
Hope of Teachers' support by Mothers of Children with Developmental Disorders : Through Analyses Free Answer of Relationship Support and Trust. 2012. 0. 25-37
-
Consideration of the relationship a new nursery school teacher with a fellow worker. 2012. 5. 1-8
-
The relationship between mother's of children with developmental disorders and homeroom teacher in trust and support. 2011. 4. 43-50
more...
MISC (1):
-
早坂 正年, 鈴木 純子, 相楽 典子. P7-28 保育実習の自己評価に関する一考察 : 実習前の自己評価に焦点を当てて(測定・評価,臨床,障害,ポスター発表). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2011. 53. 0. 551-551
Books (2):
-
ライフステージを 見通 した障害 児の保 育・教育(シリーズ 知 のゆりかご)
みらい 2016
-
つながる・つなげる 障害児保育-かかわり あうクラスづくりのために-
保育出版社 2015
Lectures and oral presentations (18):
-
配慮を要する児童への支援と保護者支援
(平成30年度放課後児童支援員(資質向上)研修会(宮城県子ども総合センター主催) 2018)
-
保育者養成課程で身につけてほしい障害児支援の実践力
(日本特殊教育学会 第55回大会 於:名古屋国際会議場 2017)
-
保育者養成課程で身につけさせるべき障害児支援の専門性
(日本特殊教育学会 第52回大会 於:高知大学 2014)
-
保育者に身につけてほしいSNEの専門性とは
(第8回北海道特別支援教育学会・ 第19回日本特別ニーズ教育学会合同大会 於:北海道教育大学札幌校 2013)
-
就学前支援での情報交換における SNS の導入に関する検討(1)-保護者を対象とした全国調査より-
(日本特殊教育学会 第51回大会 於:明星大学 2013)
more...
Work history (6):
Association Membership(s) (5):
日本特別ニーズ教育学会
, 日本K-ABCアセスメント学会
, 日本発達障害学会
, 日本LD学会
, 日本特殊教育学会
Return to Previous Page