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J-GLOBAL ID:202001002302450071
Update date: Oct. 25, 2024
Hou Yuejiang
ホウ ユエジャン | Hou Yuejiang
Affiliation and department:
Research field (1):
Educational psychology
Research keywords (4):
学校適応
, 縦断研究
, 不登校
, 環境移行
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2024 - 2029 不登校児童生徒の適応指導教室への適応過程と適応要因に関する縦断研究
- 2021 - 2023 学校環境移行が社会的排斥シグナルの検知感度に及ぼす影響
- 2019 - 2021 The influence of school enjoyment trajectory on absenteeism during the transition from primary school to junior high school
Papers (7):
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田中悠登, 侯玥江. 学校環境における矛盾を含むコミュニケーションが生徒の学校適応に及ぼす影響. 東北大学大学院教育学研究科 心理支援センター研究紀要. 2024. 3. 151-170
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Yuejiang Hou, Yuki Harada, Masayoshi Ota, Hiromichi Kato. Is School Absenteeism a Spectrum? Development and Validation of Japanese Futoko Spectrum Quotient (FSQ)1. Japanese Psychological Research. 2023
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Difficulties of independence for adolescent and young adult females : From a Survey of Adolescent and Young Adult Females in Sapporo City. 2022. 39. 21-31
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Hou Yuejiang, Ota Masayoshi, Kato Hiromichi. A Longitudinal Examination of Changes in Students' Enjoyment of School and Influences of Teachers and Parents During the Primary-Secondary School Transition::An Integrated Compulsory Education School Compared to Non-Integrated Schools. The Japanese Journal of Educational Psychology. 2020. 68. 4. 360-372
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Song Miran, Mizuno Kumpei, Hou Yuejiang, Namioka Yu, Kato Hiromichi. An Analysis of the Actual Situation of the Children's "Foreign Languages" and "the Period of Integrated Study" of Sapporo. Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development. 2019. 13. 11-22
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MISC (1):
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加藤 弘通, 侯 玥江, 太田 正義. 一貫校と非一貫校の比較からみえてくる中学校教育の課題-特集 地域から学校が消える!?. 人間と教育 / 民主教育研究所 編. 2022. 116. 66-73
Books (3):
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教育問題の心理学何のための研究か?
福村出版 2022 ISBN:9784571206054
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札幌市若年期の女性を対象とした支援に関する実態調査報告書
2021
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子ども家庭支援の心理学 : 子どもの未来を支える家庭支援のあり方を探る
ひとなる書房 2021 ISBN:9784894642768
Lectures and oral presentations (18):
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境界例心性が信頼行動と気分に与える影響についてーー対人的状況のあいまいさに着目してーー
(東北心理学会第76回大会・新潟心理学会第60回大会合同大会 2023)
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小中移行における学校適応過程と関連要因の検討:即時的な適応と長期的な適応を弁別して
(日本発達心理学会第34回大会 2023)
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学校適応はどのようにとらえられるのか(14)
(日本教育心理学会第64回 2022)
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The effect of school closure due to COVID-19 on the time of internet and game use by Junior high school students in Japan
(VI All-Russian Scientific and Practical Conference “Safe Childhood: Discussion of Current Issues and Promising Areas of Prevention of Destructive Forms of Student Behavior” 2022)
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学校適応はどのようにとらえられるのか(13)
(日本教育心理学会総会 2021)
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Education (3):
- 2018 - 現在 Hokkaido University Graduate School of Education
- 2016 - 2018 Hokkaido University Graduate School of Education
- 2011 - 2015 南京大学 外国語学院
Professional career (1):
Work history (2):
- 2022/09 - 現在 戸田型オルタナティブ・プラン「ぱれっとラボ」外部研究員
- 2019/04 - 2021/03 独立行政法人日本学術振興会 特別研究員(DC2)
Association Membership(s) (4):
日本青年心理学会
, 日本発達心理学会
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会
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