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J-GLOBAL ID:202001002967167150   Update date: Oct. 22, 2024

Tsuji Kayo

ツジ カヨ | Tsuji Kayo
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (3): Linguistics ,  Education - general ,  Foreign language education
Research keywords  (1): English Education, Applied Linguistics, Second Language Acquisition, English Writing, First-language Use, Machine Translation
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2021 - 2025 母語使用と機械翻訳を融合した外国語ライティング教育に関する研究
Papers (16):
  • Kayo Tsuji. Pre-editing Rule Developed for Higher-quality Target Language Texts(in printing). Journal of Modern Languages. 2024. 34. 2
  • Kayo Tsuji. Identifying MT Errors for Higher-quality Target Language Writing. International Journal of Translation, Interpretation, and Applied Linguistics. 2024. 6. 1. 1-17
  • Kayo TSUJI, Kiyo OKAMOTO. Improving the Process of L1 Paraphrasing Independent Language Learning on L1 Paraphrasing: Using Machine Translation as a Support Tool. Journal of Japan Association for College and University Education. 2022. 44. 2. pp. 95-105
  • Kayo TSUJI. The Effects of L1 Paraphrasing on L2 Writing: Focusing on Pre-editing Activity for Machine Translation. 2022. 73. pp.33-49
  • Kayo Tsuji. Effects of L1 Use on L2 Text Quality: Rethinking Cognitive Process of Formulating L1 Texts during L2 Writing. English Language Teaching (Canadian Center of Science and Education). 2021. 14. 7. pp.44-57
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MISC (10):
  • Kayo Tsuji, Kiyo Okamoto. Independent Language Learning on L1 paraphrasing -Using Machine Translation as a Support Tool-. 外国語教育メディア学会 第61回全国研究大会予稿集. 2022
  • 小倉雅明, 野田三貴, 辻香代. コロナ禍における対面授業と遠隔授業の比較 -全学共通教育必修英語科目に関する教員・学生アンケート結果から-. 英語教育開発センター紀要. 2022. 4
  • Miki NODA, Kayo TSUJI. 2020年度全学共通教育英語科目に関する教員アンケートの調査報告 -Freshman EnglishとSophomore Englishを対象として-. 英語教育開発センター紀要(井狩幸男教授退任記念). 2021. 3巻. pp. 35-50
  • Kayo TSUJi, Tsuyoshi YAMADA. アクティブ・ラーニングを取り入れた 内容言語統合型学習の教育効果 -「英語を学ぶ」から「英語で学ぶ」への転換-. 大学教育研究フォーラム予稿集(第26回). 2020
  • Kayo TSUJI. First-language Use as a Second-language Writing Strategy: A Classroom-based Examination of its Effect on Students’ Argumentative Writing Achievement. The2019 WERA Focal Meeting 国際学会研究発表予稿集. 2019
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Books (3):
  • (仮題目)英語ライティング教育 -新たな「英語で書くチカラ」の鍛え方を探る-
    2025
  • 英語学論説資料-英語教育(TEFL)-
    英語学論説資料 第55号 2023
  • 解説・指導書『Teacher’s Manual Revised LANDMARK English Communication I 』
    2017
Lectures and oral presentations  (19):
  • Exploring the Role of Pre-editing in MT Quality Improvement(国際学会)発表予定
    (The Asian Conference on Education (ACE2024) 2024)
  • Pre-editing Strategies for Learners’ Use of Machine Translation
    (The 3rd APSCE International Conference on Future Language Learning 2024)
  • NMT Errors Identified in MT Output of Pre-edited Source Texts
    (Asian Conference for Innovation in Education (ACIE) 2024)
  • 機械翻訳を援用した和文生成の学びに関する調査 -英文生成能力の向上を志向して-
    (2022)
  • ライティングにおけるアウトプットの重要性
    (シンポジウム(LET関西支部)2021年度秋季研究大会にて 2021)
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Education (3):
  • Doshisha University Department of English 修了
  • The University of British Columbia, Master of Education in Teaching English as a Second Language(TESL)Rotary Foundation Ambassadorial Scholar
  • 京都大学大学院 教育学研究科(博士)修了
Professional career (3):
  • 博士(教育学) (京都大学)
  • Master of Education in Teaching English as a Second Language(修士(英語教育学)) (The University of British Columbia)
  • 学士(文学) (同志社大学)
Work history (6):
  • 2022/04 - 現在 大阪公立大学 国際基幹教育機構 (兼任「大学院文学研究科」)准教授
  • 2020/04 - 2022/03 Osaka City University English Education Development Center Associate Professor
  • 2020/04 - 2022/03 Osaka City University English Education Development Center associate professor
  • 2019/03 - 2020/04 龍谷大学国際学部グローバルスタディーズ学科 非常勤講師
  • 2018/04 - 2019/03 東北大学加齢医学研究所 脳科学研究部門人間脳科学研究分野 共同研究員
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Awards (1):
  • 2024/06 - International Conference on Future Language Learning(ICFULL 2024) Best Paper Award Nominated
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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