Rchr
J-GLOBAL ID:202001004420932920   Update date: Sep. 26, 2024

ASAHINA MAYUMI

アサヒナ マユミ | ASAHINA MAYUMI
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research keywords  (7): Interprofessional Education ,  医学教育 ,  医療者教育 ,  プロフェッショナリズム教育 ,  医療コミュニケーション教育 ,  医学英語教育 ,  リハビリテーション
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2023 - 2027 診療参加型臨床実習を推進する新たな指導法の開発:汎用化に向けた多施設共同研究
  • 2024 - 2027 Research on the virtuous circle of quality assurance to monitor, evaluate, and improve medical education programs
  • 2021 - 2026 外国人患者が安心する医療を提供するための医学英語教育プログラムとは何か?
  • 2020 - 2024 Establish a global and regional comprehensive care IPE program developed in collaboration with a UK university
  • 2020 - 2023 A predictive model of unprofessional behavior in medical students using machine learning
Show all
Papers (83):
  • Hajime Kasai, Go Saito, Kenichiro Takeda, Hiroshi Tajima, Chiaki Kawame, Nami Hayama, Kiyoshi Shikino, Ikuo Shimizu, Kazuyo Yamauchi, Mayumi Asahina, et al. Effect of a workplace-based learning program on clerkship students' behaviors and attitudes toward evidence-based medicine practice. Medical education online. 2024. 29. 1. 2357411-2357411
  • Aoba Nakamura, Hajime Kasai, Mayumi Asahina, Yu Kamata, Kiyoshi Shikino, Ikuo Shimizu, Misaki Onodera, Yasuhiko Kimura, Hiroshi Tajima, Kazuyo Yamauchi, et al. Impact of group work on the hidden curriculum that induces students’ unprofessional behavior toward faculty. BMC Medical Education. 2024. 24. 1
  • 井出 成美, 下井 俊典, 孫 佳茹, 臼井 いづみ, 飯野 理恵, 平田 慎之介, 関根 祐子, 朝比奈 真由美, 笠井 大, 酒井 郁子. IPEプログラムの開講形式が学習者のグループワークに対する自己評価に与える影響 千葉大学亥鼻IPE-Step 1における検討. 保健医療福祉連携. 2024. 17. 1. 57-58
  • 下井 俊典, 孫 佳茹, 井出 成美, 臼井 いづみ, 飯野 理恵, 関根 祐子, 朝比奈 真由美, 笠井 大, 酒井 郁子. 低年次IPEプログラムにおける学習者のグループワークに対する自己評価の変化 千葉大学亥鼻IPE-Step 1-2の開講形式のパターン別分析. 保健医療福祉連携. 2024. 17. 1. 58-58
  • 孫 佳茹, 下井 俊典, 井出 成美, 臼井 いづみ, 関根 祐子, 朝比奈 真由美, 飯野 理恵, 笠井 大, 酒井 郁子. IPEプログラムの開講形式が学習者のグループワークに対する自己評価に与える影響 千葉大学亥鼻IPE-Step 2における検討. 保健医療福祉連携. 2024. 17. 1. 58-59
more...
MISC (168):
  • 朝比奈 真由美. 医学教育モデル・コア・カリキュラムにおけるプロフェッショナリズムを読み解く ノスタルジック・プロフェッショナリズムへの回帰なのか?. 医学教育. 2023. 54. Suppl. 37-37
  • 高宮 有介, 朝比奈 真由美, 尾崎 章彦, 小比賀 美香子, 高田 真二, 野村 英樹, 原 怜史, 横尾 英孝, 宮田 靖志. 全国大学医学部・医科大学におけるセルフケアの卒前教育に関する現状調査. 医学教育. 2023. 54. Suppl. 192-192
  • 横尾 英孝, 鋪野 紀好, 笠井 大, 杉山 淳比古, 若林 華恵, 塚本 知子, 神田 真人, 大西 俊一郎, 松本 暢平, 朝比奈 真由美, et al. 臨床実習中の医学生に対するコーチングの実施と混合研究法による効果の検証. 医学教育. 2022. 53. Suppl. 172-172
  • 原 怜史, 青野 大輔, 野村 英樹, 朝比奈 真由美, 太田 邦雄. 臨床実習医学生に対するオンラインAppreciative Inquiryによるプロフェッショナリズム教育の実践. 医学教育. 2022. 53. Suppl. 237-237
  • 三浦 慶一郎, 中口 俊哉, 朝比奈 真由美, 伊藤 彰一, 田邊 政裕. 拡張現実聴診教育システムによる心音教育効果の検証. 日本シミュレーション医療教育学会雑誌. 2022. 10. 134-134
more...
Lectures and oral presentations  (27):
  • 臨床実習中の医学生に対するコーチングの実施と混合研究法による効果の検証
    (医学教育 2022)
  • 医学生の心理社会的状態および生活面での問題はCBTおよび臨床実習前OSCEの結果と有意に相関している
    (医学教育 2022)
  • コロナ禍における医学部学生の学修の検討 千葉大学医学部臨床医学系ユニット講義を事例として
    (医学教育 2022)
  • 医学生にとっての他者とのかかわり 質的・量的分析(特にテキストマイニング)を併用した再解釈(Re-interpretation of involvement with others by qualitative(especially text mining) and quantitative analysis)
    (医学教育 2022)
  • 学術集会長講演 IPE/IPLカルチャーの醸成~他職種への理解とリスペクトを育てる生涯学習~
    (第13回日本保健医療福祉連携教育学会学術集会 2020)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page