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J-GLOBAL ID:202001005294516792   Update date: Oct. 01, 2024

TACHIKAWA Makie

タチカワ マキエ | TACHIKAWA Makie
Affiliation and department:
Papers (14):
  • 立川真紀絵, 小森万里, 岩井茂樹. 短期交換留学プログラムにおける地域連携型PBLの実践と課題. 大阪大学日本語日本文化教育センター授業研究. 2022. 20. 1-11
  • 立川真紀絵. 2021年度日本語教育学会春季大会-オンライン開催の研究大会への参加から-. e-Learning 教育研究. 2022. 16. 44-47
  • Tachikawa Makie. A Practical Report on a Career Design Class for International Students : As Part of a Research Subject. 2021. 19. 1-7
  • Matsuoka Rina, Tachikawa Makie. A Survey of Chinese University Students Participating in Synchronous Distance Learning. 2021. 19. 27-40
  • Takai Miho, Komori Mari, Tachikawa Makie. Analysis of Japanese Language Textbooks for Elementary Level Learners from the Perspective of Universal Design : Barriers to Learning for Students with Dyslexic Tendencies. 2021. 48. 49-72
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Lectures and oral presentations  (21):
  • Intercultural" in Business Communication-Based on Interviews with Foreign Businessperson Working for Japanese Companies
    (2023)
  • 商务日语沟通策略的研究与应用
    (華南師範大学外国語言文化学院講演 2023)
  • 短期交換留学プログラムにおける産学民連携型セミナー開催の意義と課題
    (第5回未来志向の日本語教育 2022年8月4日 筑波大学CEGLOC日本語教育部門 2022)
  • 短期交換留学プログラムにおける地域連携型 PBL の 実践と課題
    (第3回未来志向の日本語教育 2021)
  • 关于日企中国员工冲突管理方法在日语教育的应用研究
    (2019)
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Education (2):
  • 大阪大学 言語文化研究科(博士前期課程)
  • 大阪大学 言語文化研究科(博士後期課程)
Professional career (1):
  • 博士(言語文化学)
Work history (5):
  • 2023/01 - 現在 Osaka University Center for Japanese Language and Culture
  • 2020/04 - 2022/12 Osaka University Center for Japanese Language and Culture Associate Professor
  • 2018/02/01 - 2020/03/31 Osaka University Center for Japanese Language and Culture Assistant Professor
  • 2017/04/01 - 2018/01/31 Osaka University Cybermedia Center Associate Professor
  • 2016/08/01 - 2017/03/31 Osaka University Cybermedia Center Assistant Professor
Association Membership(s) (6):
日本語日本文化教育研究会 ,  日本教育工学会 ,  e-Learning教育学会 ,  専門日本語教育学会 ,  日本語教育学会 ,  社会言語科学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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