Rchr
J-GLOBAL ID:202001006897747442   Update date: Mar. 30, 2024

miyamoto naomi

miyamoto naomi
Research field  (2): Educational psychology ,  Special needs education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2021 - 2024 Development of a screening system for reading that connects to personalized learning for early childhood.
  • 2020 - 2021 Development of a Screening System for early childhood reading disorders
Papers (8):
  • Naomi Miyamoto, Rumi Sato. A Study on Activities Related to Letter Acquisition through Play in the Transition Period from Preschool to Elementary School -Focusing on Practice Related to Phonological Awareness-. 2023. 52. 29-45
  • Relationship Between Interest in Reading, Cognitive Ability and Mastery of Reading: From a Questionnaire Survey of Parents with Children of the Final Year of Kindergarten. 2022. 51. 33-48
  • Miyamoto Naomi. A Literature Review on the Mechanism of Reading Disorders and the Features Detected in Early Childhood. Journal of Osaka University of Comprehensive Children Education. 2021. 15. 9-23
  • 宮本直美, 今枝史雄. 幼稚園における特別支援教育の体制整備状況に関する研究 -公立・私立園への調査・分析を通して-. 大阪教育大学紀要 総合教育科学. 2021. 69. 1-16
  • 宮本直美, 今枝史雄. 幼稚園における「読み」に困難のある幼児の実態 ー公立・私立園への調査の比較を通してー. 日本乳幼児教育・保育者養成学会紀要. 2020. 1. 35-46
more...
MISC (4):
  • Action Research on Production and Application of Multimedia DAISY Social Studies Side Reader : Based on Reasonable Accommodation to Students with Difficulties of Reading and Writing. 2016. 65. 1. 35-46
  • Action Research on Application and Verification of Assessment Tool on Multimedia DAISY Textbooks in Special Needs Education(2nd report). 2013. 62. 1. 87-103
  • Action Research on Application and Verification of Assessment Tool on Multimedia DAISY Textbooks in Special Needs Education. 2012. 61. 1. 41-57
  • Action Research on Application and Verification of the Effects on Multimedia DAISY Textbooks in Special Needs Education. 2011. 60. 1. 49-58
Books (2):
  • 実践事例を通して具体的なかかわりを学ぶ 保育現場における特別支援
    教育情報出版 2023 ISBN:9784909378491
  • 新しい保育基礎 : 免許法改定に対応して
    サンライズ出版 2020 ISBN:9784883256747
Lectures and oral presentations  (6):
  • 年長児のひらがな清濁音と読みに関わる認知機能との関連
    (日本発達心理学会 第35回大会 2024)
  • 年長児のひらがな読み習得と読みにかかわる認知機能の発達 -進級直後と就学直前との比較から-
    (日本LD学会 第31回大会(京都) 2022)
  • 年長児におけるひらがな特殊音節の習得と読みに関わる認知機能との関連
    (日本教育心理学会 第64回総会発表論文集 2022)
  • 年長児におけるひらがな読みの習得と読みに関する認知能力との関連
    (日本教育心理学会 第63回総会発表論文集 2021)
  • 幼稚園における「読み」に困難のある幼児の実態 -公立・私立園への調査の比較を通して-
    (日本LD学会 第3回研究集会 2020)
more...
Committee career (2):
  • 2022/04 - 現在 阪南市地域福祉推進連絡協議会 委員
  • 2022/04 - 現在 阪南市障害者施策推進協議会 会長
Association Membership(s) (2):
日本発達心理学会 ,  Japanese Organization of Clinical Developmental Psychologist
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page