Rchr
J-GLOBAL ID:202001007335704232   Update date: Oct. 10, 2020

Nozaki Yoshikazu

ノザキ ヨシカズ | Nozaki Yoshikazu
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Research field  (1): Special needs education
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2018 - 2021 発達障害のある児童生徒のいじめ被害を予防するインクルーシブ学級経営モデルの構築
  • 2016 - 2020 訪問教育対象児童生徒の学習環境に関する研究
  • 2015 - 2018 Teachers' awareness of challenges and outcomes of education for children with profound and multiple disabilities who need intensive medical care
MISC (21):
  • A Study on the Properties of Active Learning Founded in the Events for "Improving Teacher's Competencies" of University Students : Through the Planning and Operation of Events for Children with Intellectual Disabilities. 2020. 79. 1-17
  • Assessment Methods for Understanding and Supporting People with Severe and Multiple Disabilities : Significance and Limitations of Using Assessment Tools. 2016. 38. 4. 416-422
  • 野崎 義和, 川住 隆一. 知的障害特別支援学校における超重症児該当児童生徒への指導の実際-肢体不自由・病弱特別支援学校との比較-. 宮城教育大学特別支援教育総合研究センター研究紀要. 2016. 11. 75-85
  • 川住 隆一, 南島 開, 野崎 義和. 重度・重複障害児のコミュニケーション行動の形成に関する研究 : 言語的働きかけに対する応答行動の発現経過. 東北大学大学院教育学研究科教育ネットワークセンター年報. 2015. 15. 43-52
  • 永瀬 開, 李 熙馥, 野崎 義和. 知的障害者・大学生共同参加型オープンカレッジの取り組みに関する検討 : 知的障害者の学習習慣、コミュニケーション、講義内容への関心・考え方に焦点を当てて. 東北大学大学院教育学研究科教育ネットワークセンター年報. 2015. 15. 65-79
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page