Rchr
J-GLOBAL ID:202001007574508526   Update date: Feb. 01, 2024

Wakisaka Masako

ワキサカ マサコ | Wakisaka Masako
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 Integrating advising into eTandem
  • 2019 - 2021 Logbook for Tandem Learning
  • 2016 - 2018 Tandem Learning Guidelines
  • 2015 - 2015 タンデム学習のためのガイドライン作成
Papers (7):
  • 脇坂真彩子・林貴哉・北川夏子・ヴォランスキ, バルトシュ・原田佳祐・蔡真彦. 日本の大学におけるタンデム学習の意義. JASAL Journal. 2020. 1. 1. 104-128
  • Masako Wakisaka. Face-to-face tandem and etandem: Differences that influence the maintenance of tandem learning activities. REVISTA DO GEL. 2018. 15. 42-57
  • Yoshio NAKAI, Lixian OU & Masako WAKISAKA. Rethinking Learner Autonomy from Learners' Perspectives. Conference proceeding of ILA 2016. 2018
  • 脇坂真彩子. 日本とドイツの大学生によるEタンデム:インターネットを介した学習者同士の学び合い. ことばと文字. 2016. 6. 88-97
  • 青木直子・脇坂真彩子・小林浩明. 日本語教育と芸術学のコラボレーション-大阪大学文学部におけるCLILの試み. 第二言語としての日本語の習得研究. 2013. 16. 91-106
more...
MISC (10):
  • 脇坂真彩子. Japanese Academic Courses(JACs)/ 言語文化基礎科目・日本語. 2020
  • 脇坂真彩子. Japanese Academic Courses(JACs)/ 言語文化基礎科目・日本語. 2019
  • 脇坂真彩子. 九州大学留学生センター生のための日本語コース(JACs). 2018
  • 脇坂 真彩子. 九州大学留学生センター生のための日本語コース(JACs). 2017
  • 脇坂 真彩子. マヒドン大学での日本語・日本文化集中講義. 2017
more...
Lectures and oral presentations  (22):
  • The Tandem Learning Program in Kyushu University: Recent outcomes and future challenges.
    (The Japan Association for Self-Access Learning 2019)
  • Learning Foreign Languages in eTandem: Collaborative Learning between German Learners and Japanese Learners
    (FLEAT VII 2019)
  • Exploratory practice for students to learn autonomously in an intermediate-level Japanese speaking class
    (Nordic Workshop 2019)
  • 海外の日本語教育におけるタンデム学習の可能性を考える
    (ハノイ日本語教育研究会第3回講演会 2018)
  • Qualitative study of Language Learning Strategies in tandem learning
    (Independent Learning Association 2018 2018)
more...
Professional career (1):
  • 博士(文学) (大阪大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page