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J-GLOBAL ID:202001008873987160   Update date: Sep. 04, 2024

Yamada Hiroshi

ヤマダ ヒロシ | Yamada Hiroshi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (3): 教員養成 ,  語彙習得 ,  プロジェクト学習
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2026 小学校教員養成課程における外国語教育に対する責任感の育成
  • 2021 - 2024 理系分野におけるジャンルに基づくEAPライティング指標の構築と検証
  • 2019 - 2023 Development of a Quality Assurance Criteria Model for University English Education and a Core Competency Framework for EAP Practitioners in Japan
Papers (16):
  • Maswana S, Yamada H. Visualization of global competency scales in ELT textbooks: Preliminary analysis and suggestions. 東京理科大学教養教育研究院紀要. 2023. 1. 100-111
  • マスワナ紗矢子, 渡寛法, 山田浩, 飯島優雅, 高橋幸, 金丸敏幸, 寺内一, 田地野彰. 日本の大学におけるEAP教員を対象とした自己評価ツールの開発. JAAL in JACET Proceedings. 2022. 4. 72-77
  • Yamada, H, Maswana, S, Yanagisawa, K. How well can native English speakers understand the Japanese pronunciation of English-based loanwords? The potential use of katakana in the English classroom. HELES Journal. 2022. 21. 3-18
  • Maswana, S, Yamada, H. Vocabulary and move analysis of high school essays from an EAP writing perspective. The Journal of Asia TEFL. 2021. 18. 3. 891-903
  • 山田浩. 小学校教員養成課程学生の意識調査-外国語科における文法項目に焦点を当てて-. JAAL in JACET Proceedings. 2021. 3. 63-70
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MISC (3):
  • 山田浩. 大学英語授業での評価におけるTEAPプレイスメントテスト(仮称)の活用-TOEFL®対策授業に焦点を当てて. TEAPプレイスメントテスト研究レポート. 2023. 1-7
  • 山田浩. 課題研究で他教科との連携を図る. 英語教育. 2018. 67. 11. 24-25
  • 山田浩. 教科の枠を超えた課題研究の取り組み:地域の特性をコンテンツに活かす. 英語教育. 2016. 65. 11. 20-21
Books (6):
  • 小学生から知っておきたい 英語の?ハテナ
    Jリサーチ出版 2024 ISBN:9784863926134
  • 明日の授業に活かす「意味順」英語指導-理論的背景と授業実践
    ひつじ書房 2021 ISBN:9784823410871
  • はじめてのアカデミックライティング-A Guide to English Academic Writing for Beginners
    朝日出版社 2020 ISBN:9784255156484
  • Towards a new paradigm for English language teaching: English for specific purposes in Asia and beyond
    Oxford: Routledge 2019 ISBN:9781138389342
  • A new approach to English pedagogical grammar: The order of meanings
    Oxford: Routledge 2017 ISBN:9781138227118
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Lectures and oral presentations  (27):
  • Analyzing university students' perceptions of EGP speech from an EAP perspective
    (58th RELC International Conference 2024)
  • EAPカリキュラム・教員コンピテンシー指標モデルの活用に向けて
    (大学英語教育学会第62回国際大会 2023)
  • 企業が求める英語コミュニケーション力-ポストコロナ社会におけるテクノロジーの普及と新たな課題-
    (大学英語教育学会第62回国際大会 2023)
  • Analysis of writing descriptors in high school textbook teacher's manuals
    (57th RELC International Conference 2023)
  • 「カリキュラム質保証指標モデル」および「教員コンピテンシー自己評価ツール」の公開
    (飯島科研・TEAPプレイスメントテスト(仮称)共同研究合同シンポジウム 2023)
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Education (3):
  • 2018 - 2021 京都大学大学院 人間・環境学研究科 共生人間学専攻 博士後期課程
  • 2007 - 2009 京都大学大学院 人間・環境学研究科 共生人間学専攻 博士前期課程
  • 2003 - 2007 Kyoto University Faculty of Education Department of Educational Studies
Professional career (1):
  • Ph.D. (Kyoto University)
Work history (5):
  • 2024/09 - 現在 Future University-Hakodate School of Systems Information Science, Center for Meta-Learning Associate Professor
  • 2020/04 - 2024/09 Takachiho University Faculty of Commerce
  • 2018/04 - 2020/03 Takachiho University Faculty of Commerce
  • 2014/04 - 2018/03 北海道登別明日中等教育学校 教諭
  • 2009/04 - 2014/03 北海道えりも高等学校 教諭
Association Membership(s) (3):
北海道英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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