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J-GLOBAL ID:202001012278038801   Update date: Aug. 18, 2021

Sato Toshikuni

サトウ トシクニ | Sato Toshikuni
Affiliation and department:
Job title: 助教
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/view/toshikuni1223ding/
Research field  (2): Business administration ,  Statistical science
Research keywords  (5): 消費者行動 ,  消費者心理 ,  マーケティング・リサーチ ,  ベイズ統計学 ,  機械学習
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2020 - 2022 Investigating the identifiability of machine learning and its application to consumer behavior analysis
Papers (4):
  • 佐藤平国. レビュー・データに基づく顧客経験および属性パフォーマンスが総合評価に与える影響-ニューラルネットワークによる非線形性の推定と可視化-. マーケティング・サイエンス. 2020. 27. 1. 27-62
  • 佐藤平国. サービス品質評価の非対称非線形モデル. 消費者行動研究. 2019. 25. 1・2. 1-30
  • Toshikuni Sato. Zone of Tolerance for Perceived Service Quality and Its Extension to SERVQUAL Model. ICSSI2018 & ICServ2018 Conference Proceedings. 2018. Part3. 381-388
  • 佐藤平国. 消費者の価値観を手掛かりとした満足構造の検討. 商学論集(福島大学経済学会). 2015. 84. 1. 19-38
MISC (2):
  • Toshikuni Sato. Penalizing Neural Network and Autoencoder for the Analysis of Marketing Measurement Scales in Service Marketing Applications. SSRN Electronic Journal. 2021. 1-10
  • Toshikuni Sato. Bayesian Estimation for Identifiable Topic Models with Latent Dirichlet Allocation. SSRN Electronic Journal. 2020. 1-24
Lectures and oral presentations  (12):
  • Penalizing Neural Network and Autoencoder for the Analysis of Marketing Measurement Scales in Service Marketing Applications
    (2021 INFORMS Virtual Conference on Service Science (Virtual) 2021)
  • Identification of Latent Dirichlet Allocation for Theoretical Construct Measurements with Marketing Scales
    (2021 Frontiers in Service Conference (Virtual) 2021)
  • 消費者行動研究のための識別可能なLDAトピックモデル
    (第61回消費者行動研究コンファレンス 2020)
  • 構成概念妥当性と解釈可能な機械学習
    (日本行動計量学会第47回大会 2019)
  • 口コミに基づく顧客経験がサービス品質評価と満足度評価に与える影響-ニューラルネットワークによる非線形性の推定と可視化
    (日本マーケティング・サイエンス学会105回大会 2019)
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Education (3):
  • 2017 - 2020 Tohoku University
  • 2015 - 2017 Tohoku University
  • 2011 - 2015 Fukushima University Department of Business Administration
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (東北大学)
Work history (6):
  • 2020/04 - 現在 Ishinomaki Senshu University School of Business Administration
  • 2019/06 - 2020/03 Tohoku University Graduate School of Economics and Management
  • 2019/10 - 2020/01 Tohoku University Graduate School of Economics and Management
  • 2019/06 - 2019/08 Tohoku University Graduate School of Information Sciences
  • 2018/01 - 2018/03 Tohoku University Research Alliance Center for Mathematical Sciences
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Awards (12):
  • 2021/08 - 2021 INFORMS Virtual Conference on Service Science Best Conference Paper Competition Finalist
  • 2020/03 - 東北大学 総長賞
  • 2020/03 - 公益財団法人経和会記念財団 優秀論文賞
  • 2019/11 - 日本マーケティング・サイエンス学会 研究奨励賞
  • 2019/10 - 日本消費者行動研究学会 研究奨励賞(青木幸弘賞)
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Association Membership(s) (4):
日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本行動計量学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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