Rchr
J-GLOBAL ID:202001013378960020   Update date: Apr. 04, 2024

Fujimoto Shun

フジモト シュン | Fujimoto Shun
Affiliation and department:
Research keywords  (1): 教育行政、教育制度、教師教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2026 教員専門職基準に基づく米国教員免許・研修制度の運用実態
  • 2021 - 2024 教員スタンダードを核とする包括的教師教育システムに関する総合的研究
  • 2018 - 2022 専門職基準に基づく米国教員養成・採用・研修制度に関する研究
  • 2018 - 2021 A Comparative Study on the Quality Control and Developing System for Teacher and Schoolleaders based on Professional Standards between Japan and U.S.A.
Papers (21):
  • 藤本駿. 教員専門職基準との関連による米国教員免許更新制度の質保証. 教育行政学研究. 2022. 43. 15-27
  • 藤本 駿. 米国カリフォルニア州における教員専門職基準と教員免許制度の関連. 教育学研究紀要. 2022. 68. 247-252
  • 藤本駿. 研究授業「教師論」についての省察. 高松大学研究紀要. 2022. 77. 1-10
  • 藤本駿. 全米教職専門職基準委員会(NBPTS)スタンダードを活用した教師教育施策の展開 -リーダーシップを有する教員の育成に着目して. 高松大学研究紀要. 2020. 74. 1-17
  • 市田敏之, 住岡敏弘, 滝沢潤, 三山緑, 藤村祐子, 藤本駿, 小早川倫美, 黒木貴人. 西日本の各県の教育振興基本計画における「学校と地域との連携・協働」に関する方針にみられる特質と課題. 『皇學館大学教育学部学術研究論集』. 2019. 1. 1-20
more...
Books (7):
  • 必携教職六法
    協同出版 2023 ISBN:9784319641284
  • 現代アメリカ教育ハンドブック第2版
    東信堂 2021 ISBN:9784798917399
  • アメリカ教育長職の役割と職能開発
    風間書房 2021
  • 新・教職課程演習 第4巻 教育法規・教育制度・教育経営
    協同出版 2021
  • やさしく学ぶ教育原理
    ミネルヴァ書房 2018 ISBN:9784623083572
more...
Education (3):
  • 2008 - 2010 Hiroshima University Graduate School of Education
  • 2006 - 2008 Hiroshima University Graduate School of Education
  • 2002 - 2006 Hiroshima University School of Education
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (広島大学)
Work history (6):
  • 2024/04 - 現在 Takamatsu University Faculty of Human Development
  • 2019/04 - 現在 広島大学教育学部 客員准教授
  • 2020/04 - 2024/03 Takamatsu University Faculty of Human Development
  • 2019/04 - 2020/03 Kurashiki Sakuyo University Faculty of Childhood Education
  • 2014/04 - 2019/03 Shikoku Gakuin University
Show all
Association Membership(s) (7):
アメリカ教育学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教育行政学会 ,  日本教育経営学会 ,  日本教育制度学会 ,  西日本教育行政学会 ,  中国四国教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page