Rchr
J-GLOBAL ID:202001014420380132
Update date: May. 10, 2024
IZUMI EMI
イズミ エミ | IZUMI EMI
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Kyoto University
About Kyoto University
Search "Kyoto University"
Research keywords (3):
CEFR-informed English language education
, learner corpus design
, corpus-based learner language analysis
Research theme for competitive and other funds (5):
2020 - 2025 CEFR-Jに基づくCAN-DOタスク中心の教授と評価に関する総合的研究
2016 - 2020 Research into CEFR-J-based 'can do' task and test development
2012 - 2016 the CEFR-J RLD project: Developing Grammar, Text and Error Profiles Using Textbook & Learner Corpora
2008 - 2011 Basic Research on Language Test Design and Construction Using Error Information from Large-Scale Learner Corpora
2008 - 2010 Modeling Communicative Competence of Japanese Learners of English
MISC (5):
和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:大学生にとっての「相手意識」とは?-New York TimesのWriting Promptsを活用する. 英語教育. 2024. 2024年5月
和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:英語圏でも大人気!単語当てゲームWordleに見る外国語学習の愉しみ. 英語教育. 2023. 2024年1月
和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:続・文字と音をつなぐ:スクリプトで深まるリスニング学習-文字起こし機能の活用学習スタイルの活性化. 英語教育. 2023. 2023年9月
和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:文字と音をつなぐ-テキスト音声合成で高まる学習スタイルの活性化. 英語教育. 2023
和泉絵美. 連載「私の本棚」:読み聞かせと授業の臨場感. 英語教育. 2020
Books (3):
教材・テスト作成のためのCEFR-Jリソースブック
大修館書店 2020 ISBN:9784469246353
英語学習者コーパス活用ハンドブック
大修館書店 2013 ISBN:9784469245806
日本人1200人の英語スピーキングコーパス
アルク 2004 ISBN:4757408234
Lectures and oral presentations (16):
京都府立東舞鶴高等学校とのCEFR-Jプロジェクト中間報告
(CEFR-J 2024 Symposium 2024)
CEFR-J活用ワークショップ:タスク活動と文法学習は互いに歩み寄れるか?
(CEFR-J 2024 Symposium 2024)
CEFR-J京都プロジェクト中間報告:CEFR-J を援用した授業実践 -2021年度の反省に基づいてー
(CEFR-J 2023 Symposium 2023)
CEFR-J活用ワークショップ:CEFR-J から授業タスクへ
(CEFR-J 2023 Symposium 2023)
CEFRJを援用した高校 英語授業のコミュニケーション志向の度合い
(全国英語教育学会第47回北海道研究大会 2022)
more...
Professional career (2):
Master of Science (University of Manchester Institute of Science and Technology)
博士(学術) (神戸大学大学院)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM