- 2023 - 2026 Development and effectiveness of an e-learning system for residents as teachers using microlearning
- 2022 - 2025 大学病院と市中病院の初期研修後の診療・研究に関する長期アウトカム評価
- 2021 - 2024 Survey for securing the hospital employees in the case of radiation disaster based on the experience of the Great East Japan Earthquake
- 2017 - 2020 Development of Near Pear Learning Program based on Entrustable Professional Activities
- 2016 - 2020 医学教育アウトカム評価法としてのカルテピアレビューシステムの展開
- 2015 - 2018 blended PBL for clinical clerkship reform
- 2014 - 2018 A progress report our program to cultivate leaders in community medicine, based on empirical health service research
- 2013 - 2018 6th year consistent model curriculum development research for school of medicine to acquire self-directed learning ability
- 2015 - 2018 Research on the establishment of the master program for healthcare profession education in Japan
- 2015 - 2017 Exploratory study to investigate the formation process of effective clinical teachers
- 2015 - 2017 身体診察実習に伴う心理的障壁を克服する新たな学習モデルの開発
- 2013 - 2016 自己主導型学習能力獲得のための、医学部6年間一貫した実践的モデルカリキュラム開発研究
- 2014 - 2015 臨床研修医は現場の医師から何を学び人生の糧としているのか? ~いのちを守るための医療者養成の観点からロールモデル像とその影響の解明~(代表)
- 2012 - 2014 臨床指導医の評価に関する研究(代表)
- 2012 - 2012 臨床指導医評価表案の信頼性及び構成概念妥当性検証に関する研究(代表)
- 2011 - 2012 臨床指導医を対象とした指導医評価表の開発に関する研究(代表)
- 2011 - 2012 臨床研修指導医を対象としたTeaching 評価表の開発に関する研究(代表)
- 2011 - 2011 Workshopの主催 “Hypothesis-Driven Physical Examination (HDPE): Teaching physical examination along with clinical reasoning”
- 2009 - 2011 A hypothesis-driven physical examination : An international collaborative diffusion and validation project
- 2010 - 2010 臨床指導医を対象とした指導医評価表開発に関する研究
- 2010 - 2010 臨床研修指導医を対象としたTeaching評価表開発に関する研究
- 2006 - 2008 A hypothesis-driven physical examination : An international collaborative development project
Show all