Rchr
J-GLOBAL ID:202001015734151460   Update date: Apr. 08, 2024

Kondo Satoshi

Kondo Satoshi
Affiliation and department:
Job title: Assistant of Professor
Other affiliations (1):
  • University of Toyama  Center for Medical Education and Career Development, Graduate School of Medicine   Assistant of Professor
Research field  (1): Healthcare management, medical sociology
Research keywords  (8): Medical education ,  Social trust ,  Acceptance for medical practice ,  Social trust in medical students ,  Social trust in emergency medical technician ,  Self regulated learning ,  General Practice ,  Family medicine
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2024 - 2027 医学生と指導医の信頼関係に関する横断的研究:医行為の拡充を目指して
  • 2018 - 2023 Development of educational system using video review in general practitioner training program.
  • 2022 - 2023 総合診療系専門医への信頼と専門医志向との関連性
  • 2020 - 2021 臨床実習中の医学生は、自己調整学習の自己内省段階をどのように行なっているのか?に関する研究
Papers (5):
  • Satoshi Kondo, Shuhei Ichikawa, Masashi Izumiya, Masato Eto. Impact of value similarity on social trust in medical students: a cross-sectional web survey. BMC Medical Education. 2023
  • An Kozato, Kiyoshi Shikino, Yasushi Matsuyama, Mikio Hayashi, Satoshi Kondo, Shun Uchida, Maham Stanyon, Shoichi Ito. A qualitative study examining the critical differences in the experience of and response to formative feedback by undergraduate medical students in Japan and the UK. BMC Medical Education. 2023. 23. 1
  • Hirohisa Fujikawa, Daisuke Son, Hiroko Mori, Satoshi Kondo, Shoko Horita, Masashi Izumiya, Masato Eto. Development and assessment of a vaccine administration training course for medical students. BMC Medical Education. 2023. 23. 1
  • Junki Mizumoto, Toshichika Mitsuyama, Satoshi Kondo, Masashi Izumiya, Shoko Horita, Masato Eto. Assessing Social Circumstances in Primary Care: Expert Consensus via Delphi Technique. PRiMER. 2023. 7
  • Junki Mizumoto, Toshichika Mitsuyama, Satoshi Kondo, Masashi Izumiya, Shoko Horita, Masato Eto. Defining the observable processes of patient care related to social determinants of health. Medical Education. 2023
MISC (9):
  • 近藤諭, 市川周平, 泉谷昌志, 江頭正人. 医学生への社会的信頼に関する研究. 東京大学大学院医学系研究科博士論文. 2023
  • Application of Social Media to Community Medicine Clerkship: Implications for Professionalism Education. 2021. 52. 5. 433-437
  • 近藤諭. 臨床実習中の医学生は、自己調整学習の自己内省段階をどのように行なっているのか?に関する研究. 日本プライマリ・ケア連合学会研究助成(02-02-001) 経過報告書. 2021
  • 近藤諭. 専門教育アウトカムに沿ったルーブリックを用いた参加型臨床準備実習実習の学生評価の質改善プロジェクト. 平成29年度三重大学教育GP成果報告書. 2018
  • 近藤諭. 在宅での輸液. レジデントノート増刊. 2016. 18. 2. 274-279
more...
Lectures and oral presentations  (8):
  • Impact of Explanatory Documents about Training and Certification on Social Trust in Medical Students
    (2023)
  • 社会心理学から医学教育へ援用する概念間の関係性の量的検討の例示
    (第55回日本医学教育学会大会、オンラインシンポジウム 概念モデルを量的に!心理・行動に関心のある医療系研究者が知っておきたい心理統計手法)
  • 患者の専門医志向は実在するのか?Webアンケートを用いた横断研究
    (第14回日本プライマリ・ケア連合学会学術集会(名古屋) 2023)
  • 医療コミュニケーションとAI
    (第39回医療情報学連合学会・第20回日本医療情報学会学術大会, 2019)
  • ビジネス用インスタントメッセンジャー・SNSは、4週以上の地域基盤型実習で学生・指導医をどう助けるか?
    (第50回日本医学教育学会大会 2018)
more...
Education (2):
  • 2019 - 2023 The University of Tokyo Graduate School of Medicine
  • 2002 - 2008 Mie University Faculty of Medicine
Professional career (1):
  • Doctor of Philosophy (The University of Tokyo)
Work history (13):
  • 2023/10 - 現在 三重大学大学院医学系研究科・医学部 非常勤講師
  • 2023/06 - 現在 University of Toyama
  • 2023/05 - 現在 The University of Tokyo
  • 2023/04 - 現在 The University of Tokyo
  • 2023/04 - 現在 University of Toyama
Show all
Committee career (9):
  • 2023/12 - 現在 日本プライマリ・ケア連合学会 中部ブロック支部代議員
  • 2022/08 - 現在 日本専門医機構 総合診療専門医検討委員会 システム部会
  • 2020/09 - 現在 日本プライマリ・ケア連合学会 専門医部会教育部門
  • 2020/07 - 現在 日本専門医機構 総合診療専門医検討委員会 認定・更新部会
  • 2020/07 - 現在 日本専門医機構 総合診療専門医検討委員会 プログラム部会
Show all
Awards (1):
  • 2018/04 - Mie University School of Medicine, Graduate School of Medicine Educational Contribution Award, Mie University School of Medicine, Graduate School of Medicine
Association Membership(s) (5):
The Japanese Association for Philosophical and Ethical Researches in Medicine ,  Japanese Society of Chemotherapy ,  The Japanese Society of Internal Medicine ,  Japan Primary Care Association ,  Japan Society for Medical Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page