Rchr
J-GLOBAL ID:202001015848414259   Update date: Oct. 09, 2024

Hayase Saori

ハヤセ サオリ | Hayase Saori
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): 小学校英語教育
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2022 - 2026 CLIL for Sustainable Dietary Education from Primary School to University: Program Development and Verification of Effectiveness
Papers (11):
  • 早瀬沙織. 英語教育におけるICT活用の現状と留意点. 外国語教育メディア学会九州・沖縄支部. 2024. 24. 85-94
  • 園田伊公子, 亀井章人, 柳田章衣, 山口耕, 荒川ひかり, 早瀬沙織, 興津紀子. 英語のやり取りの力を育成するSmall Talkの指導実践. 宮崎大学教育学部附属教育協働開発センター研究紀要. 2024. 32. 79-88
  • 早瀬沙織. 教養英語教育科目における COIL 導入の有用性. 宮崎大学教育学部紀要. 2024. 102. 1-8
  • A Chance of Understanding Other Cultures through Halal Foods in Fukuoka. Bulletin of Nakamura Gakuen University andNakamura Gakuen University Junior College. 2023. 55. 87-92
  • How to Teach Reading at Elementary School: Practical Uses of Picture Books. Studies in English Teaching and Learning in East Asia. 2022. 8. 15-28
more...
MISC (2):
  • トーマス・ケイトン, 早瀬沙織, 木原美樹子. 小学校教員採用試験における英語面接対策用教材の開発と活用. 中村学園教職教育研究. 2022. 6. 8-11
  • 木原美樹子, 早瀬沙織, 益田仁, 相良康弘, 中野裕史, 中島憲子, 野上俊一. TOEICスコア向上を目指したe-learning検証 -協働学習の効果と課題-. 中村学園教職教育研究. 2022. 6. 4-7
Books (2):
  • Campus life at NGU
    成美堂 2023
  • 英語へのまなざし
    ひつじ書房 2016
Lectures and oral presentations  (27):
  • 大学の学食における フードダイバーシティーへの対応の現状と今後の展望-ハラルとベジタリアン対応に着目して-
    (日本家政学会九州支部第68回大会 2024)
  • 小中の英語検定教科書分析から見る食育の教科横断的な学びと小中連携の可能性
    (第49回全国英語教育学会 2024)
  • 小中学校の食育における「異文化コミュニケーション」の実態調査
    (日本家政学会九州支部大会 2023)
  • 科研費プロジェクト:生涯教育としての食育英語を考える-多文化共生社会の視点から-
    (第232回東アジア英語教育研究会 2023)
  • 小学校英語教育におけるCLIL:食育
    (日本CLIL教育学会第1回中国支部大会 2022)
more...
Education (3):
  • 東京大学大学院 教育学研究科 学校教育高度化専攻 教育内容開発コース
  • 九州大学大学院 比較社会文化学府 国際社会文化専攻 異文化コミュニケーションコース
  • Sophia University Faculty of Humanities Department of French Literature
Professional career (2):
  • 学士(文学) (上智大学)
  • 修士(比文) (九州大学大学院)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page