Rchr
J-GLOBAL ID:202001016673608523   Update date: Aug. 27, 2020

inoue tomoko

inoue tomoko
Affiliation and department:
Job title: 教授
Papers (8):
  • Yuki Yamagami, Tomoko Inoue. Patient Position Affects Venodilation for Peripheral Intravenous Cannulation. Biological research for nursing. 2020. 22. 2. 226-233
  • 飯田 恵, 辻本 朋美, 山上 優紀, 大村 優華, 廣田 大, 柴田 佳純, 松村 由美, 山本 崇, 井上 智子. 注射薬ミキシング時の確認方法に対する客観的評価 シングルチェック導入前後の安全性と所要時間比較. 日本医療マネジメント学会雑誌. 2019. 20. 3. 119-125
  • Yuka Omura, Yuki Yamagami, Yutaka Hirota, Eiji Nakatani, Tomomi Tsujimoto, Tomoko Inoue. Evaluation of the effectiveness of the sliding sheet in repositioning care in terms of working time and subjective fatigue: A comparative study with an experimental design. International journal of nursing studies. 2019. 99. 103389-103389
  • Yuki Yamagami, Tomomi Tsujimoto, Tomoko Inoue. How long should local warming for venodilation be used for peripheral intravenous cannulation? A prospective observational study. International journal of nursing studies. 2018. 79. 52-57
  • Yuki Yamagami, Kohei Tomita, Tomomi Tsujimoto, Tomoko Inoue. Tourniquet application after local forearm warming to improve venodilation for peripheral intravenous cannulation in young and middle-aged adults: A single-blind prospective randomized controlled trial. International journal of nursing studies. 2017. 72. 1-7
more...
MISC (64):
  • 大村 優華, 山上 優紀, 井上 智子. 体位変換ケアを体験した一般高齢者のケア評価と介護者支援機器利用への認識. 日本健康医学会雑誌. 2020. 28. 4. 394-401
  • 大村 優華, 廣田 大, 山上 優紀, 冨田 耕平, 辻本 朋美, 井上 智子. 大学病院に勤務するスタッフ看護師の新人教育への思い 臨床経験年数、新人教育への関与状況、職場風土との関係. 日本看護科学会誌. 2019. 39. 298-305
  • 谷地 季子, 辻本 朋美, 大村 優華, 今村 佐知子, 岩満 加奈, 完山 妙香, 井上 智子. 一般市民の医療安全行動の参加状況に関する文献検討. 医療の質・安全学会誌. 2019. 14. Suppl. 516-516
  • 今村 佐知子, 辻本 朋美, 岩満 加奈, 谷地 季子, 井上 智子. 新人看護師の独り立ち基準についての文献検討. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2019. 39回. [PA-03]
  • 柴田 佳純, 山上 優紀, 大村 優華, 辻本 朋美, 飯田 恵, 増田 裕香, 井上 智子. 社会人経験をもつ看護師る職業継続を導く転職経験. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2018. 38回. [O44-2]
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page