Rchr
J-GLOBAL ID:202001019784666319   Update date: Jan. 30, 2024

Tsuchimochi Gary Hoichi

ツチモチ ゲーリー ホウイチ | Tsuchimochi Gary Hoichi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2024 Practical Development of a Formative Assessment System for College and University Online Classes Based On ICE Rubrics
  • 2014 - 2018 Development and practice of FD program through the co-operational work and practice with foreign FD professional organizations
  • 2012 - 2015 Improvement of the Class: Introducing Students Consulting on Teaching (SCOT) and the Development of Training Programs for SCOT Students
  • 2011 - 2014 A Comparative Study on the Quality Assurance of University Teachers' Competencies and its Teaching Qualification
Papers (2):
  • 第一次米国対日教育使節団ならびにその報告書の総合的研究. 1990
  • The Rapid Expansion of Universities in Postwar Japan with Particular Reference to the Private Universities. 1980
MISC (54):
  • Research on Education Reform during the U.S. Occupation as Oral History. 2019. 32. 61-77
  • Fink Dee, 文責:小柏 香穂理, Tagg John, 文責:安岡 高志, Fink Dee, Tagg John, 松本 美奈, 土持 ゲーリー法一, 文責:井上 史子. 帝京大学高等教育開発センター 教育関係共同利用拠点事業報告 John Tagg×Dee Fink対談 ~ 「学習パラダイム」 転換後の教育と学習を考える~. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム. 2019. 6. 6. 135-155
  • テイキョウ ダイガク コウトウ キョウイク カイハツ センター キョウイク カンケイ キョウドウ リヨウ キョテン ジギョウ ホウコク John Tagg × Dee Fink タイダン : 「 ガクシュウ パラダイム 」 テンカン ゴ ノ キョウイク ト ガクシュウ オ カンガエル. 2019. 6. 151-155
  • 原田 静香, 仲里 良子, 櫻井 しのぶ, 土持 ゲーリー法一. アクティブラーニングを促すICEモデルと学習空間に関する海外視察報告 : カナダクイーンズ大学の視察から. ヘルスプロモーション・リサーチ : 日本ヘルスプロモーション学会誌 = Health promotion research : journal of health promotion research. 2019. 12. 1. 13-20
  • 土持 ゲーリー法一. 教養と主体的学びのつながり. 主体的学び. 2019. 6. 119-121
more...
Books (14):
  • 社会で通用する持続可能なアクティブラーニング : ICEモデルが大学と社会をつなぐ
    東信堂 2017 ISBN:9784798914336
  • 「主体的学び」につなげる評価と学習方法 : カナダで実践されるICEモデル
    東信堂 2013 ISBN:9784798901756
  • 学習経験をつくる大学授業法
    玉川大学出版部 2011 ISBN:9784472404382
  • ポートフォリオが日本の大学を変える : ティーチング/ラーニング/アカデミック・ポートフォリオの活用
    東信堂 2011 ISBN:9784798900629
  • 学生による授業評価の現在
    東北大学出版会 2010 ISBN:9784861631443
more...
Lectures and oral presentations  (6):
  • ラーニング・ポートフォリオにもとづく学修成果の可視化とICEルーブリックによる質的評価
    (北陸大学全学FD研修会 2019)
  • ICEモデルとルーブリック講義
    (愛知県立一宮高等学校 2019)
  • ICEモデルアクティブラーニングの効果的なツール
    (岐阜大学FD研修 2018)
  • 学習と評価が一体化した ICEルーブリックの体験 -理論と実践-
    (岡山県立大学 大学教育開発センターFD・SD研修会 2018)
  • ICEモデル及びルーブリックを活用した授業
    (大阪府教育センター附属高等学校職員研修 2018)
more...
Education (3):
  • - 1990 The University of Tokyo
  • 1978 - 1980 コロンビア大学大学院ティーチャーズ・カレッジ
  • 1976 - 1978 コロンビア大学・東アジア研究所
Work history (5):
  • 2019/04 - The Kyoto College of Graduate Studies for Informatics
  • 2017/04 - Teikyo University
  • 2011/04 - Teikyo University Teikyo University Center for Teaching and Learning
  • 2010/04 - Teikyo University
  • 2004/10 - Hirosaki University Center for General Education
Association Membership(s) (1):
大学教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page