Rchr
J-GLOBAL ID:202001019879614820   Update date: Feb. 01, 2024

FURUSHO Tomoko

フルショウ トモコ | FURUSHO Tomoko
Affiliation and department:
Job title: 博士後期課程
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (1): vocabulary learning strategies, learning support, metacognition, overestimation
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2022 - 2023 .
  • 2014 - 2018 母語の語彙感覚を再構築させる英語多義語指導法と教材の開発
Papers (10):
  • Tomoko FURUSHO, Shinji KITAGAMI. Vocabulary Learning Strategies used by Japanese University Students. Journal of the Chubu English Language Education Society. 2023. 52. 23-30
  • FURUSHO Tomoko. The Effects of a Cognitive Linguistics Approach on Learning English Polysemous Words as a Foreign Language. J-STAGE Advance published. 2021. 45. Suppl. 113-116
  • 認知言語学的アプローチを取り入れたL2語彙指導:多義語のコロケーションに関する調査. 全国英語教育学会第39回研究大会 proceedings. 2013. 216-217
  • Furusho Tomoko. 情報教育フロンティア CALL教室を利用した授業の実践報告. 2013. 23. 1. 43-52
  • Furusho Tomoko. メディア教材を利用した授業への省察. 2012. 22. 1. 31-36
more...
MISC (1):
  • Furusho Tomoko. OTH5 The Effect of IT Vocabulary Knowledge on English Acquisition(Others,College English Curriculum Innovation in the 'New' Age of International Exchange). 2009. 48. 259-260
Books (2):
  • From Reader to Reading Teacher: Issues and strategies for second language classroom
    Eihousya 2010
  • ジェンダーで読む英語文学
    Kaibunnsya 2000 ISBN:4875719604
Lectures and oral presentations  (19):
  • Evaluating the Effectiveness of Sharing Personal Vocabulary Learning with Classmates
    (the JSET Autumn Conference 2023 (43rd) 2023)
  • Investigating the Effectiveness of Teachers' Feedback Using Regulatory Fit in English Vocabulary Learning: Reducing Anxiety and Enhancing Self-Efficacy
    (the Society for Applied Research in Memory and Cognition(SARMAC 2023) 2023)
  • Regulatory Focus Theory in English vocabulary learning: The relationship between learners' orientation and English proficiency
    (2023)
  • 語彙学習の志向性が語彙学習方略に及ぼす影響-制御焦点理論の知見を応用して-
    (第52回中部地区英語教育学会岐阜大会 2023)
  • The Effect of Foreign Language Learner's Motivation on Efficacy and Anxiety in Vocabulary Learning
    (The 20th Annual Meeting of the Japanese Society for Cognitive Psychology 2022)
more...
Education (4):
  • 2019 - 現在 名古屋大学 大学院 情報学研究科 博士後期課程 心理・認知科学専攻
  • 2011 - 2019 同志社大学 大学院 文学研究科 博士後期課程 英語学専攻
  • 2000 - 2003 University of London Institute of Education MA in English Teaching
  • 1994 - 1996 同志社女子大学 大学院 文学研究科 博士前期課程 英文学専攻
Professional career (3):
  • MA in English Teaching (University of London)
  • 英文学修士 (同志社女子大学)
  • 英文学学士 (同志社女子大学)
Work history (7):
  • 2014/04 - 現在 中部大学 人文学部 英米文化学科 非常勤講師
  • 2014/04 - 現在 Aichi University
  • 2019/04 - 2022/03 Nanzan University Faculty of Foreign Studies Department of British and American Studies
  • 2010/04 - 2014/03 Aichi University
  • 1996/04 - 2010/03 同志社女子大学 学芸学部(表象文化学部)英文学科 学芸学部(表象文化学部)英文学科 嘱託講師
Show all
Awards (1):
  • 2014/06 - Society for Human Environmental Studies Society for Human Environmental Studies Best Paper Award
Association Membership(s) (4):
Japan Society for Educational Technology ,  The Japanese Society for Cognitive Psychology ,  The Chubu English Language Education Society (CELES) ,  The Japan Association of College English Teachers.
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page