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J-GLOBAL ID:202001020247043532
Update date: Nov. 16, 2024
Junji Haruta
ハルタ ジュンジ | Junji Haruta
Affiliation and department:
Job title:
Professor (Non-tenured)
Other affiliations (1):
Research field (1):
Healthcare management, medical sociology
Research theme for competitive and other funds (9):
- 2022 - 2026 Exploring interprofessional collaborative patterns among professionals, organizations, patients, and communities that fit complex issues
- 2021 - 2024 プライマリ・ケア医の仕事の意味にはどのような要因が関係するか?
- 2019 - 2022 Curriculum development on social determinants of health for medical students and assessment on its educational effect.
- 2019 - 2022 Development and analysis of system dynamic evaluation models in community-based integrated care system
- 2017 - 2020 地域包括ケア病棟に入院する認知症高齢者を支援する多職種専従チームの開発
- 2016 - 2019 Development of the tools to assess interprofessional competency and examination of their impact
- 2016 - 2019 Development of the tools to assess interprofessional competency and examination of their impact
- 2014 - 2016 住民を巻き込んだ多職種連携教育(Transprofessional education)を基盤とした緩和ケアボランティア養成プログラムの開発-参加型アクションリサーチ-
- 2012 - 2015 TPE (Transprofessional education) model curriculum development in postgraduate medical education
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Papers (72):
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Hirohisa Fujikawa, Takuya Aoki, Takayuki Ando, Junji Haruta. Family physicians have greater ambiguity tolerance in the clinical context: A nationwide cross-sectional study. Journal of General and Family Medicine. 2024
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Hirohisa Fujikawa, Takuya Aoki, Takayuki Ando, Junji Haruta. Associations of clinical context-specific ambiguity tolerance with burnout and work engagement among Japanese physicians: a nationwide cross-sectional study. BMC Medical Education. 2024. 24. 1
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Hirohisa Fujikawa, Takayuki Ando, Amane Endo, Makoto Kaneko, Kiyoshi Shikino, Yuiko Nagamine, Takeo Nakayama, Hiroshi Nishigori, Hirotomo Yamanashi, Junji Haruta. Competencies related to generalism for Japanese medical undergraduates: Essential skills for comprehensive care. Medical Teacher. 2024. 46. sup1
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Shoichi Masumoto, Gen Nakayama, Junji Haruta, Tetsuhiro Maeno. Association between experience of interprofessional care and self-medication among family caregivers: A cross-sectional study. Research in social & administrative pharmacy : RSAP. 2023. 19. 5. 773-777
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春田 淳志, 安藤 崇之, 遠藤 周, 金子 惇, 鋪野 紀好, 長嶺 由衣子, 錦織 宏, 藤川 裕恭, 山梨 啓友. 【Making of医学教育モデル・コア・カリキュラム】資質・能力に新設された総合的に患者・生活者をみる姿勢について. 医学教育. 2023. 54. 2. 142-148
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MISC (72):
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春田淳志, 宮地純一郎, 宮地純一郎, 小曽根早知子, 飯田淳子, 金子惇, 後藤亮平, 木村周平, 照山絢子, 濱雄亮, et al. リスクが個人化するコロナ禍で総合診療医はどのような経験をしたのか?. 日本プライマリ・ケア連合学会学術大会(Web). 2023. 14th
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木村 周平, 飯田 淳子, 照山 絢子, 堀口 佐知子, 宮地 純一郎, 濱 雄亮, 春田 淳志, 小曽根 早知子, 金子 惇, 後藤 亮平. 総合診療医が守るもの : COVID-19への対応と社会身体-Japan's General Practitioners' Responses to COVID-19 : Transformations of the "Body Social" in between Pandemic Waves. 文化人類学 = Japanese journal of cultural anthropology / 日本文化人類学会 編. 2022. 86. 4. 674-685
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春田 淳志. 【多職種連携をもう一歩進める仕組みと仕掛け】多職種連携コンピテンシーとそれに基づいた連携教育. 地域連携入退院と在宅支援. 2021. 14. 4. 28-34
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飯田 淳子, 木村 周平, 伊藤 泰信, 倉田 誠, 浜田 明範, 星野 晋, 春田 淳志, 錦織 宏, 日本文化人類学会医療者向け人類学教育連携委員会. 医学教育に社会科学を活かすために 次回コア・カリ改訂に向けての提案. 医学教育. 2021. 52. 4. 342-344
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春田 淳志, 後藤 亮平. 臨床現場における複雑な問題対応への満足度に関連する要因の探索. 医学教育. 2021. 52. Suppl. 130-130
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Books (7):
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地域における多職種連携、地域医療学入門
診断と治療社 2019
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評価基準(ルーブリック)について 総合診療専門医 ポートフォリオ実例集
南山堂 2018
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日々の継続的なケースログから抽出してポートフォリオを作成する 総合診療専門医 ポートフォリオ実例集
南山堂 2018
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各国の多職種連携コンピテンシーについて1IPの基本と原則 (ラーニングシリーズ IP(インタープロフェッショナル)/保健・医療・福祉専門職の連携教育・実践)
協同医書出版社 2018
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定期的な省察による生涯学習 草場鉄周(編集主幹) 総合診療専門医 何をどう教え学ぶか 工夫と実例
中山書店 2016
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Education (2):
- 2011 - 2015 The University of Tokyo 大学院医学系研究科内科学
- 1998 - 2004 Asahikawa Medical College 医学部 医学科
Professional career (1):
- Doctor (Medicine) (The University of Tokyo)
Work history (6):
Awards (1):
- 2020/08 - 日本医学教育学会 医学教育賞 懸田賞 Realist approach to evaluating an interprofessional education program for medical students in clinical practice at a community hospital
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