Rchr
J-GLOBAL ID:202101001141418602   Update date: Jun. 20, 2024

Takami Kyosuke

タカミ キョウスケ | Takami Kyosuke
Affiliation and department:
Job title: Senior Researcher
Research keywords  (8): Educational Data Science ,  Learning analytics ,  e-learning system ,  Recommender system ,  Social Neuroscience ,  fMRI ,  Bullying ,  Aggression
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2027 教育データAI利活用による学習者・教師の問題作成・共有支援システムの研究開発
  • 2023 - 2026 Extraction and Use of Highly Explainable and Transferable Indicators for AI in Education
  • 2020 - 2021 社会脳科学による「いじめ」ソーシャルネットワークの予測
Papers (26):
  • Kyosuke Takami, Brendan Flanagan, Yiling Dai, Hiroaki Ogata. Evaluating the Effectiveness of Bayesian Knowledge Tracing Model-Based Explainable Recommender. International Journal of Distance Education Technologies. 2024. 22. 1. 1-23
  • Personality-based tailored explainable recommendation for trustworthy smart learning system in the age of artificial intelligence. 2023. 10. 65
  • Kyosuke Takami. Exploring ChatGPT Performance on PISA Multiple Choice Sample Questions Comparing English and Japanese Expression. The workshop “The Applications of Generative Artificial Intelligence (GAI) in Education” of the 31st International Conference on Computers in Education (ICCE 2023). 2023
  • Taisei Yamauchi, Ryosuke Nakamoto, Yiling Dai, Kyosuke Takami, Brendan Flanagan, Hiroaki Ogata. Improved Automated Labeling of Mathematical Exercises in Japanese. 31th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings 2023. 2023
  • Taisei Yamauchi, Yuta Nakamizo, Kyosuke Takami, Rwitajit Majumdar, Hiroaki Ogata. Matching Intervention Messages Considering Complex Personality Types of High School Students. 31th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings 2023. 2023
more...
MISC (7):
  • KOBAYASHI Kei, TAKAMI Kyosuke. A Consideration on Data Utilization in the “Public Education Data Platform”. 2024. 153. 159-167
  • 海外の生成AI関連教育行政文書2(米国の例)“Artificial Intelligence and the Future of Teaching and Learning” 抄訳. 国立教育政策研究所プロジェクト研究「データ駆動型教育」の課題と実現可能性に関する調査研究. 2024
  • 海外の生成AI関連教育行政文書1(英国の例) "Generative artificial intelligence in education" 抄訳. 国立教育政策研究所プロジェクト研究「データ駆動型教育」の課題と実現可能性に関する調査研究. 2023
  • NIER NEWS (国立教育政策研究所 広報) 研究者紹介. NIER NEWS (国立教育政策研究所 広報). 2023. 216. 7
  • 「深い学び」をもたらす授業デザイン 高等学校 理科. 「深い学び」をもたらす授業デザイン リーフレット 大阪府教育センター. 2020
more...
Books (3):
  • Phillips, Editor, M. & Fisser, Editor, P. (2023). Moving Forward to New Educational Realities in the Digital Era - Report of EDUsummIT 20222-2023. EDUsummIT 2023.
    LearnTechLib 2023
  • 学びを変えるラーニングアナリティクス
    日経BP 2023 ISBN:9784296201976
  • Handbook of Anger, Aggression, and Violence
    Springer, Cham 2023 ISBN:9783030987114
Lectures and oral presentations  (10):
  • 教育データとAIが創る学びの可能性
    (法政大学情報メディア教育研究センターシンポジウム2024 AIと教育 2024)
  • 教育データサイエンス:データの利活用から見える学びの最前線
    (私学マネジメント定例セミナー 2024)
  • 教育データサイエンス: AIとデータが導く未来の学び
    (オンラインラーニングフォーラム2023 2023)
  • 公教育データ・プラットフォームについて
    (第4回SIG研究会(SIG1/5研究会 テーマ:「教育データプラットフォームの展開」 ) 2023)
  • 学習者の自己説明とAIの説明生成の共進化による教育学習支援環境EXAITの研究開発
    (NEDO「AI NEXT FORUM 2023 -ビジネスとAI最新技術が出会う、新たなイノベーションが芽生える-」 2023)
more...
Education (2):
  • 2012 - 2018 Osaka University Graduate School of Frontier Biosciences
  • 2007 - 2012 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Ph.D. in science (Osaka University)
Work history (6):
  • 2023/04 - 現在 National Institute for Educational Policy Research Educational Data Science Center Senior Researcher
  • 2021/04 - 2023/03 Kyoto University Academic Center for Computing and Media Studies
  • 2013/06 - 2021/04 National Institute of Information and Communications Technology
  • 2014/04 - 2021 Osaka Prefectural High School High school teacher
  • 2012/09 - 2014/03 大阪女学院中学高等学校 非常勤講師
Show all
Committee career (5):
  • 2022/09 - 現在 International Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK) Program Committee
  • 2022 - 現在 Research Council of Evidence-Driven Education SIG 3 co-chair
  • 2022 - 現在 ICCE Advanced Learning Technologies (ALT) Learning Analytics and Digital Infrastructure PC Member
  • 2021 - 2022 ICCE Workshop on Learning Analytics (LA) PC member
  • 2021 - LAK Workshop on Predicting Performance Based on the Analysis of Reading Behavior Workshop PC member
Awards (1):
  • 2023/03 - SOCIETY for LEARNING ANALYTICS RESEARCH (SOLAR) Honorable Mention Poster the 13th International Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK23) Toward Trustworthy Explainable Recommendation: Personality Based Tailored Explanation for Improving E-learning Engagements and Motivation to Learn
Association Membership(s) (4):
Society for Learning Analytics Research (SoLAR) ,  日本教育工学会 ,  Research Council of Evidence-Driven Education ,  日本神経科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page