Rchr
J-GLOBAL ID:202101003667664570   Update date: Jun. 24, 2024

KIMURA RIKA

キムラ リカ | KIMURA RIKA
Affiliation and department:
Research field  (1): Clinical nursing
Research keywords  (5): e-learning ,  J-BWAP ,  Mechanical Ventilator Weaning ,  ICU Nursing ,  Clinical Nurse Education
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2027 Development of a Distress Assessment Tool Using Patient-Reported Outcomes in ICU Survivors
  • 2023 - 2027 Technology Enhanced Learningに基づく人工呼吸器離脱アセスメントe-learning教材開発
  • 2021 - 2023 人工呼吸器離脱アセスメントE-learning教材の実用化モデル開発と評価
Papers (8):
  • 木村理加. COVID-19禍における臨床看護師のeラーニング学習に関する実態とニーズ調査. 日本看護学会誌. 2024. 19. 1. 22-29
  • Mayumi Matsunaga, Shigeko Horiuchi, Rika Kimura, Toshiko Fukui. Development of educational materials for Health Professionals toward Introduction of Integrated Clinical Care Pathway for Women with Gestational Diabetes. 2024. 8. 23-30
  • Rika KIMURA, Naoko HAYASHI, Akemi UTSUNOMIYA. Effect of a Japanese Version of the Burns Wean Assessment Program e-Learning Materials on Ventilator Withdrawal for Intensive Care Unit Nurses. Journal of Nursing Research. 2023. 31. 4. e287
  • Rika Kimura, Mayumi Matsunaga, Edward Barroga, Naoko Hayashi. Asynchronous e-learning with technology-enabled and enhanced training for continuing education of nurses: a scoping review. BMC Medical Education. 2023. 23. 505
  • 木村理加, 林直子. 日本語版人工呼吸器離脱アセスメントプログラム :J-BWAP e-learning教材と評価テストの開発. 保健の科学. 2023. 65. 5
more...
MISC (16):
  • Yûsei Kido, Hiroaki Yamada, Takenobu Tokunaga, Rika Kimura, Yuriko Miura, Yumi Sakyo, Naoko Hayashi. Automatic Question Generation for the Japanese National Nursing Examination Using Large Language Models. Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education. 2024. 1. 821-829
  • 射場 典子, 内田 千佳子, 中村 めぐみ, 木村 理加. 病いの体験談を視聴することによる学び PCCN論において認知症当事者の語りを用いた試み. 聖路加国際大学紀要. 2023. 9. 144-149
  • 沖村 愛子, 木村 理加, 田中 加苗, 小山田 恭子. 3年次学士編入生のニーズに合わせた就職支援の実態報告 教員主体から学生主体へ. 聖路加国際大学紀要. 2023. 9. 75-80
  • Kimura Rika, Matsunaga Mayumi, Hayashi Naoko. 看護師の継続教育のための非同期型e-learningに使用されるTechnology Enabled and Enhanced Training(TEET) スコーピングレビュー(Technology Enabled and Enhanced Training(TEET) used for asynchronous e-learning for continuing education of nurses: A scoping review). 日本看護科学学会学術集会講演集. 2022. 42回. 842-843
  • 松永 真由美, 堀内 成子, 木村 理加. 妊娠糖尿病の多職種連携・継続支援クリニカルパス導入に向けた医療者向け教材の開発. 糖尿病と妊娠. 2022. 22. 3. S-96
more...
Books (4):
  • 今はこうする ケアの根拠
    2022 ISBN:9784796525749
  • ICUナースが書いた人工呼吸器離脱のアセスメントがもっとできるようになる本
    照林社 2022 ISBN:9784796525671
  • アセスメントが書ける看護記録
    エキスパートナース, 照林社 2020
  • ナースのための関連図
    エキスパートナース, 照林社 2019
Lectures and oral presentations  (9):
  • 他分野の学士号を取得後3年次編入制度を利用して学士(看護学)を取得した人々のセカンドキャリア形成に関する実態調査
    (第28回聖路加看護学会学術大会 2023)
  • Technology Enabled and Enhanced Training (TEET) used for asynchronous e-learning for continuing education of nurses: A scoping review
    (2022)
  • Wide Patch法(幅広密着法)による経鼻胃管の計画外抜去予防 -単施設後方視的観察研究-
    (日本集中治療医学会学術集会 2021)
  • 多段階固定法(Tube Clip for Clothing:病衣固定クリップ)によるCVC計画外抜去予防 -単施設後方視的観察研究-
    (集中治療医学会学術集会 2021)
  • 人工呼吸器離脱アセスメントプログラムJ-BWAPと患者アウトカムとの関連性の検討
    (日本看護科学学会 2020)
more...
Education (3):
  • 2018 - 2021 St. Luke's International University
  • 2015 - 2018 St. Luke's International University
  • 2002 - 2006 Kobe University School of Medicine Faculty of Health Sciences
Professional career (2):
  • PhD (St. Luke's International University)
  • MSN (St. Luke's International University)
Work history (1):
  • 2021/03 - 現在 St. Luke's International University
Association Membership(s) (4):
日本看護科学学会 ,  日本集中治療医学会 ,  聖路加看護学会 ,  クリティカルケア看護学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page