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J-GLOBAL ID:202101004191695274   Update date: May. 14, 2024

WATANABE ANNA

ワタナベ アンナ | WATANABE ANNA
Affiliation and department:
Research field  (1): Special needs education
Research keywords  (2): 聴覚障害児 ,  音韻意識
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2024 - 2027 聴覚障害児の音韻意識形成プロセスに基づいた読み書き指導プログラムの開発
  • 2021 - 2024 Development of an Assessment for Phonological Awareness and Acquisition of Reading and Writing in Children with Hearing Impairment
Papers (14):
  • External Supports Provided by Special Needs Education Schools for the Deaf (Part2): Through Research on Issues of Special Needs Education Schools for the Deaf. 2024. 16. 13-25
  • 喜屋武睦, 渡部杏菜, 高木しおん. 聴覚特別支援学校における外部支援に関する一検討-現状に焦点を当てて-. 聴覚言語障害. 2022. 51. 2. 65-78
  • 佐藤正幸, 長南浩人, 渡部杏菜. 聴覚障害児教育における補聴器・人工内耳の活用と教育的支援. 日本音響学会誌. 2022. 78. 12. 711-717
  • Current situation and issues of resource rooms for hearing-impaired children: Focused on the needs of teachers in charge. 2022. 71. 227-237
  • Developmental Features of Phonological Awareness in Children with Hearing Impairments : Investigating on the superiority of Sound, Fingerspelling and Kana Character Information. Journal of Educational Research. 2020. 41. 57-67
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MISC (4):
  • Current issues of special needs classes and resource rooms for hearing-impaired children in elementary school and junior high school. Community-based care system. 2022. 24. 11. 82-85
  • Meaning and role of school counselors in educational counseling. 2021. 29. 1. 30-34
  • 渡部杏菜. 聴覚障害児の音韻意識の発達と語彙、文の習得. コミュニケーション障害学. 2021. 38. 2. 133-137
  • 大鹿綾, 渡部杏菜. 聴覚障害児のきこえと学びのニーズ・支援. SNEジャーナル. 2020. 26. 1. 17-32
Lectures and oral presentations  (20):
  • 幼児期後期における聴覚障害児のナラティブの発達に関する研究
    (日本リハビリテーション連携科学学会 第25回大会 2024)
  • 聴覚障害児の音韻意識習得後の作文力に関する一考察ー聴覚特別支援学校に在籍する事例からー
    (日本特殊教育学会第61回大会(横浜) 2023)
  • Effects of hearing aids and cochlear implants in education for deaf and hard of children and the sound environment improvement
    (52nd International Cogress and Exposition on Noise Control Engineering)
  • キュードスピーチ併用下の聴覚障害児の音韻意識の発達状況と関連要因の検討
    (第49回日本コミュニケーション障害学会学術講演会(大阪) 2023)
  • 聴覚障害者用教科書のデジタル化に求められる機能の評価
    (日本特殊教育学会第60回大会(つくば 理事会開催) 2022)
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Education (1):
  • - 2021 東京学芸大学大学院連合学校 教育学研究科 学校教育学専攻
Professional career (1):
  • Doctor of Philosophy in Education (Tokyo Gakugei University)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 National Institute of Special Needs Education Department of Teacher Training Researcher
  • 2021/04 - 2024/03 Tsukuba University of Technology Research and Support Center on Higher Education for the Hearing and Visually Impaired
  • 2015/04 - 2021/03 神奈川県立平塚ろう学校 教諭
Association Membership(s) (5):
日本聴覚言語障害学会 ,  日本コミュニケーション障害学会 ,  日本リハビリテーション連携科学学会 ,  ろう教育科学会 ,  日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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