Rchr
J-GLOBAL ID:202101004484904838   Update date: Jun. 23, 2024

Iwaya Hiromi

イワヤ ヒロミ | Iwaya Hiromi
Affiliation and department:
Research field  (1): Basic nursing
Research keywords  (5): 看護教育 ,  基礎看護学 ,  看護技術 ,  自己調整学習 ,  協働学習
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2026 Elucidating social interactions during self-regulated learning and collaborative learning of nursing students
  • 2023 - 2026 ICTを活用した対象理解に必要な技能と教育プログラムの構築
  • 2015 - 2019 A model for understanding the process of acquiring autonomous learning
Papers (17):
  • Iwaya Hiromi, Kaharu Chie. A Concept Analysis of Self-Regulated Learning in the Clinical Context. Journal of Japan Academy of Nursing Science. 2024. 43. 788-799
  • Shirasawa Hidetaka, Iwaya Hiromi. Relationship between Learning Motivation and Inappropriate Learning Behavior in Distance Learning. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 2. 161-166
  • 白澤 秀剛, 岩屋 裕美. 遠隔授業不適切学習行動と学習動機づけとの関係分析 : 2021年度 研究会優秀賞論文-Relationship between Learning Motivation and Inappropriate Learning Behavior in Distance Learning. 教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 1. 77-81
  • The relationship between self-regulated learning strategies and sense of achievement of bed-making skills in the learning of nursing skills : Analysis by the difference in degree of difficulty and features of the lower skills. 2019. 30. 87-102
  • SHIRASAWA Hidetaka, OIKAWA Maiko, AKITA RUMI, KIMURA Kouichi, IWAYA Hiromi. Analysis of Transition of Learning Behavior Using Autonomous Learning Scale. Yamano aesthetic archives. 2019. 26. 7-14
more...
Lectures and oral presentations  (24):
  • 多重課題時の援助要請訓練用 エデュテイメント教材の開発-看護師の援助要請頻度と認識の基準調査結果-
    (第11回日本シミュレーション医療教育学会学術大会抄録集 2023)
  • 遠隔授業における不適切学習行動と有能感4類型の関連
    (日本教育心理学会第64回(2022 年)総会 2022)
  • 遠隔授業不適切学習行動低減のための心理要因分析の試み
    (2022年度 教育システム情報学会 全国大会(第47回) 2022)
  • 看護師の多重課題時における援助要請訓練を目的とした エデュテインメント教材開発の試み
    (2022年度 教育システム情報学会 全国大会(第47回) 2022)
  • COVID-19禍における病院実習代替プログラムでの看護学生の学び 模擬患者とのコミュニケーションを通して
    (医学教育 2022)
more...
Awards (2):
  • 2022/08 - 研究会優秀賞
  • 2013/09 - 日本応用心理学会第80回記念大会優秀大会発表賞
Association Membership(s) (7):
日本シミュレーション医療教育学会 ,  日本応用心理学会 ,  教育システム情報学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本看護研究学会 ,  日本看護学教育学会 ,  日本看護科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page