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J-GLOBAL ID:202101005426711317   Update date: Sep. 24, 2024

Yamaoka Takashi

ヤマオカ タカシ | Yamaoka Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (18): リレーションシップ・マーケティング ,  アドボカシー ,  カスタマー・ジャーニー ,  顧客志向 ,  marketing ,  TSR ,  顧客経験 ,  顧客満足 ,  well-being ,  製品戦略 ,  marketing strategy ,  広告 ,  サービス・マーケティング ,  カスタマー・エンゲージメント ,  ブランド ,  消費者行動 ,  モバイル ,  デジタル
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2023 - 2026 Comprehensive research focusing on the relationship between customer journey quality and customer experience
  • 2018 - 2023 サービスの生産性向上に関する基礎原理の探求
  • 2018 - 2022 Development of consumer behavior model on customer advocates
  • 2015 - 2018 Research for Contemporary Customer Orientation: Development of a Scale and Model for Customer Advocacy Orientation
  • 2015 - 2016 エンゲージメント行動を考慮した顧客ミックスとコミュニケーション戦略~スマートカスタマーとロイヤルカスタマーの比較~
Papers (11):
  • Takanori Suda, Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Takashi Yamaoka. Effects of Device Types on Online Consumer Behavior:. Japan Marketing Journal. 2021. 41. 2. 60-71
  • Takashi Yamaoka. Research on Customer Advocacy Orientation. 2021
  • Takashi Yamaoka. A model of consequences of customer advocacy orientation. Journal of Marketing & Distribution. 2020. 23. 1. 35-51
  • Takashi Yamaoka. Development of a Scale for Customer Advocacy Orientation. Journal of Marketing & Distribution. 2020. 23. 1. 1-20
  • Takashi Yamaoka. Customer Engagement in the Digital Age from Rinnai's Customer Management Strategy. AD STUDIES. 2018. 64. 16-21
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MISC (13):
  • Takashi Yamaoka. Books "The Relationships between Knowledge Sharing and Well-being". 2023. 35-35
  • Takashi Yamaoka. Customer advocacy orientation as a corporate strategy. 2023. 331. 48-49
  • 山岡隆志. カスタマー・ジャーニーで考える デジタル時代の顧客経験とブランド構築. 宣伝会議2022年9月号. 2022. 30-33
  • McFarlan, F. Warren. Tale of Two Airlines in the Network Age: Or Why the Spirit of King George III Is Alive and Well. 2019
  • Gupta, Sunil. Amazon in 2017. 2019
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Books (6):
  • 心理学から解き明かす消費者行動論
    創成社 2024 ISBN:4794426321
  • マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 (単行本)
    有斐閣 2023 ISBN:4641166137
  • カスタマー・アドボカシー志向: デジタル時代の顧客志向戦略
    有斐閣 2023 ISBN:4641166145
  • マーケティング基礎 (宣伝会議マーケティング選書)
    宣伝会議 2016 ISBN:4883353737
  • 顧客の信頼を勝ちとる18の法則: アドボカシー・マーケティング
    日経BPマーケティング(日本経済新聞出版 2009 ISBN:4532314747
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Lectures and oral presentations  (44):
  • The relationship between antecedents and wellbeing of brand advocates
    (2023)
  • カスタマー・アドボカシー志向の先行要因モデル
    (日本経営診断学会関西部会 2023)
  • デジタル時代の消費者志向戦略
    (消費者庁 消費者志向経営に関する連絡会 2023)
  • 顧客優位時代の企業戦略ーカスタマー・アドボカシー志向ー
    (岡山日経懇話会 2023)
  • カスタマー・アドボカシー志向ーデジタル時代の顧客志向戦略ー
    (名城社長会 2023)
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Education (2):
  • 2008 - 2017 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 2003 - 2004 Massachusetts Institute of Technology MIT Sloan School of Management
Professional career (1):
  • Doctor of Commerce (Waseda University)
Work history (6):
  • 2021/04 - 現在 Meijo University Faculty of Business Management Department of International Business Management Professor
  • 2020/04 - 現在 早稲田大学マーケティング・コミュニケーション研究所 招聘研究員
  • 2015/04 - 2020/03 Nagoya University of Commerce and Business The NUCB Graduate School of Management Professor
  • 2014/04 - 2016/03 多摩大学大学院 客員教授
  • 2014/04 - 2015/03 Nagoya University of Commerce and Business The NUCB Graduate School of Management Associate Professor
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Committee career (7):
  • 2018/06 - 2019/03 枚方市 シティプロモーション推進に関わるアドバイザー
  • 2016/12 - 2017/03 経済産業省 「消費者理解に基づく消費経済市場の活性化」研究委員
  • 2017/03 - 経営科学系研究部連合協議会 データ解析コンペティション成果報告会関西予選審査員
  • 2015/09 - 2016/03 公益財団法人あいち産業振興機構地域中小企業知的財産支援力強化事業有識者会議委員
  • 2013/10 - 経済産業省 Innovative Technology 2013特別審査員
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Awards (6):
  • 2022/10 - 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞 デバイスの違いが消費者反応に及ぼす影響 - 解釈レベル理論による効果の検討
  • 2020/03 - 名古屋商科大学 Teaching Award
  • 2019/03 - 名古屋商科大学 Outstanding Teaching Award
  • 2018/03 - 名古屋商科大学大学院 Teaching Award
  • 2017/03 - 名古屋商科大学 Outstanding Teaching Award
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Association Membership(s) (11):
INFORMS ,  Society for Consumer Psychology ,  Association for Consumer Research ,  American Marketing Association ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  経営行動科学学会 ,  組織学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティング学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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