Rchr
J-GLOBAL ID:202101009379044639   Update date: Feb. 01, 2024

Mizoguchi Yu

ミゾグチ ユウ | Mizoguchi Yu
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://www.yuumz0314.com/
Research field  (2): Tertiary education ,  Educational psychology
Research keywords  (4): Youth and Adolescent Psychology ,  career development ,  Role Models ,  higher education
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2022 - 2026 「ロールモデルから学ぶキャリア形成ワークショップ」のプロトタイプの開発研究
  • 2021 - 2025 Theoretical and Empirical Research on Student Developmental Reflection through Experiential Learning: A Synthesis of Student Development Theory in College
  • 2021 - 2024 初期キャリアのリーダーシップ発揮に繋がるオンライン下の効果的な大学での学びの研究
  • 2019 - 2023 高大接続・トランジションを見据えた高校IRとカリキュラムアセスメントの開発
  • 2020 - 2021 カリキュラム・マネジメントを通じた生徒のコンピテンシー育成ー授業手法の改善と評価指標の開発ー
Papers (17):
  • 溝口侑. キャリア教育型の入学前教育「桐蔭プレアド」への参加が入学前後の学生の学びと成長に与える影響. 初年次教育学会誌. 2023. 15. 1. 58-64
  • 大野 真理子, 磯 尚吾, 河西 奈保子, 溝口 侑. 高大連携活動における大学教員と学生の役割に関する一考察 --1 回で完結する講演型の事例に着目して--. 大学入試研究ジャーナル. 2023. 33. 147-154
  • A Study on the Learning Strategies Used by Elementary School Students in Online Learning during a School Closure of COVID-19. 2022. 47. 103-110
  • A longitudinal study of the relationship between role models and career development among high school students. 2022. 46. Suppl. 133-136
  • 溝口 侑, 斉藤 準, 木原 宏子, 松井 晋作. 入学前教育の今後の課題と展開. 大学教育学会誌. 2022. 44. 2. 155-160
more...
MISC (2):
  • 川妻篤史, 溝口侑. トランジションを見据えた学園のIR(小特集 大学におけるIRの活用事例). 大学時報. 2022. 405. 84-89
  • 溝口侑. オンライン授業の普及と学生の学び. 知能と情報(日本知能情報ファジィ学会誌). 2022. 34. 1. 14-19
Lectures and oral presentations  (54):
  • A longitudinal Study of the Relationship between the Purpose of Use of the Learning Commons and Student Engagemenet
    (2023)
  • Analyzing End-of-Term Reflection Questionnaires to Promote Active Learning
    (2023)
  • 大学次のグループワーク学習への取り組みが 入社一年目のリーダーシップ自己効力感に与える影響ーーオンライン・対面での検討から
    (第29回大学教育研究フォーラム 2023)
  • 学外での他者との交流とロールモデルの獲得の関連の検討
    (日本青年心理学会 2022)
  • 高等学校におけるデータマネジメントの実態調査 -高大接続におけるトランジション研究への示唆 を見据えて-
    (大学教育学会2022年度課題研究集会 2022)
more...
Education (4):
  • 2018 - 2021 Kyoto University Graduate School of Education
  • 2016 - 2018 Kyoto University Graduate School of Education
  • 2014 - 2016 Kyoto University Faculty of Education
  • 2007 - 2011 Kyoto University Faculty of Integrated Human Studies
Professional career (1):
  • Master of Education (Kyoto University)
Work history (1):
  • 2021/04 - 現在 Toin University of Yokohama Teaching and Learning Institute Lecturer
Committee career (3):
  • 2022/04 - 現在 大学教育学会 研究力向上委員会
  • 2021/04 - 現在 Japan Society of Youth and Adolescent Psychology research committee
  • 2021/04 - 2022/03 Ritsumeikan Uji Junior and Senior High School World Wide Learning
Association Membership(s) (7):
The Japanese Psychological Association ,  The Japanese Association of Education Psychology ,  The Japanese Society for the Study of Career Education ,  Japan Association of College and University Education ,  Japan Society for Educational Technology ,  Japanese Association of First-Year Experience at Universities and Colleges ,  Japan Society of Youth and Adolescent Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page