Rchr
J-GLOBAL ID:202101009506724407   Update date: Feb. 01, 2024

uragou Atsushi

ウラゴウ アツシ | uragou Atsushi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (5): 教育評価(グループ・モデレーション法の活用法) ,  カリキュラム論 ,  教科教育(生活科・算数科)及び総合的な学習の時間,特別活動 ,  初等教育全般・学級経営 ,  教育方法
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2023 A Study into the Evaluation of Deep Learning—Developing Teacher Training That Utilizes Moderation
  • 2019 - 2019 教師の鑑識眼を育てる評価研修に関する研究
  • 2013 - 2017 The evaluation training system by "evaluation index" in the "Interdisciplinary Study"
  • 2017 - 2017 パフォーマンス評価の信頼性を高める評価研修に関する研究
  • 2013 - 2014 小学校における体験的な学習とパフォーマンス課題との接続に関する研究
Show all
Papers (20):
  • ウラゴウ, アツシ. An Analysis of Parental Perceptions Regarding “Morality Period” in the First Grade of Elementary School. Nagasaki International University Review. 2023. 23. 1-11
  • 浦郷 淳. 主体的・対話的で深い学びからの授業改善の実際 : 2つの小学校での校内研究における授業参観を通して-The Class Improvement via for Realization of "Proactive, Interactive, and Authentic Learning" : An Observation of Lesson Study at Two Elementary Schools. 長崎国際大学教育基盤センター紀要 / 長崎国際大学教育基盤センター紀要編集委員会 編. 2023. 6. 31-43
  • 浦郷 淳, 乙須 翼. 大学1年生対象の教職課程科目における学生の評価力量育成に関する研究-Developing Evaluation Skills of Freshmen in Teacher-Training Course. 長崎国際大学教育基盤センター紀要 / 長崎国際大学教育基盤センター紀要編集委員会 編. 2023. 6. 1-15
  • 浦郷, 淳. 学習指導要領のコード化が与える小学校特別活動への影響に関する一考察-How National Curriculum Standard Codes Effect on Special Activities in Elementary Schools. 長崎国際大学論叢 = Nagasaki International University Review. 2022. 22. 47-57
  • 浦郷淳. 教育課程におけるスタートカリキュラムの捉え方に 関する一考察 -「レイヤー構造」を手がかりとして-. 個性化教育研究. 2022. 13
more...
MISC (40):
  • ジュギョウ ノ タツジン ・ タナカ ヒロシ&オザキ マサヒコ カラ ノ モンダイ テイキ サンスウ ジュギョウ ノ"アタリマエ"オ トイ ナオス ケンケンソク カラ,ホントウ ニ ヤクダツ ジュギョウ ノ 「 カタ 」 オ ツクロウ. 2021. 140. 86-84
  • 滝 知則, 橋本 健夫, 浦郷 淳, 相羽 枝莉子, ヴィラーグ ヴィクトル, 中村 尚生, 小田 和人, 藤井 俊輔, 深澤 昌史, 石原 知明, et al. 「ホスピタリティ概論」における遠隔教育についての調査 : 2020年度と2021年度の比較-A Survey on Remote Education of 'Introduction to Hospitality' : Comparing 2020 and 2021 Results. 長崎国際大学教育基盤センター紀要 / 長崎国際大学教育基盤センター紀要編集委員会 編. 2021. 5. 63-67
  • Practice of Creating Math Lessons as a Bridge to Mathematics : The Cases of Third and Fourth Graders in Elementary School. 2020. 38. 38. 351-367
  • Practice of Creating Math Lessons as a Bridge to Mathematics : The Cases of First and Second Graders in Elementary School. 2020. 38. 38. 331-349
  • The Study of Discussion by Lower-Grade Children in Figure Learning. 2020. 38. 38. 87-95
more...
Education (1):
  • 2009 - 2011 Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
Work history (2):
  • 2021/04 - 現在 Nagasaki International University The Faculty of Human Sociology Department of International Tourism
  • 2001/04 - 2021/03 公立・国立小中学校
Association Membership(s) (8):
九州教育学会 ,  長崎国際大学国際観光学会 ,  日本学校教育学会 ,  日本数学教育学会 ,  日本特別活動学会 ,  日本カリキュラム学会 ,  日本個性化教育学会 ,  日本生活科・総合的学習教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page