Rchr
J-GLOBAL ID:202101009844028475   Update date: Jan. 30, 2024

Yamamoto Shigeyo

ヤマモト シゲヨ | Yamamoto Shigeyo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Other
Research keywords  (1): Dictogloss, Cooperative learning, Active learning, Communicative learning
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2010 - 2012 A Comprehensive Study on the Scaffolding for Remedial Learners toImprove Matacognitive Ability in English Language in Japan
Papers (5):
  • 山本成代. 文法学習でのアクティブラーニングを可能にするディクトグロスの有効性. 創価女子短期大学紀要第50号 (WEB版). 2020. 41-66
  • 山本成代, 臼倉美里. アクティブラーニングで文法を学ぶ-ディクトグロスを用いた協同学習の効果. 第11回JACET関東支部大会予稿集. 2019. 44-45
  • 山本成代, 臼倉美里. 学生のコメント分析から見たディクトグロスの有効性. 言語教育エキスポ2018予稿集. 2018. 54-55
  • 山本成代, 臼倉美里. ディクトグロスの効果的使用例と学習者の気づきの変化. 言語教育エキスポ2017 予稿集. 2017. 70-71
  • 山本成代, 臼倉美里. Narration 活動とDictogloss を用いた段階的スピーキング活動. 言語教育エキスポ2016 予稿集. 2016. 20-21
Books (1):
  • Taking Action (Communication with Fluency and Accuracy)
    2018 ISBN:9784764740624
Lectures and oral presentations  (7):
  • アクティブラーニングで文法を学ぶ-ディクトグロスを用いた協同学習の効果
    (第11回JACET関東支部大会 2018)
  • 学生のコメント分析から見たディクトグロスの有効性
    (言語教育エキスポ2018 2018)
  • 学習者の「気づき」の変容から見るディクトグロスの学習効果
    (第7回日本メディア英語学会年次大会 2017)
  • The Four Strands (Paul Nation)についてー解説・実践報告と授業分析
    (第7回日本メディア英語学会年次大会 2017)
  • ディクトグロスの効果的使用例と学習者の気づきの変化
    (言語教育エキスポ2017 2017)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page