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J-GLOBAL ID:202101011334922664   Update date: Nov. 09, 2024

Matsuura Tomoya

マツウラ トモヤ | Matsuura Tomoya
Affiliation and department:
Job title: Project Assistant Professor
Homepage URL  (2): https://matsuuratomoya.comhttps://matsuuratomoya.com/en
Research field  (3): Aesthetic practices ,  Human interfaces and interactions ,  Design
Research keywords  (4): CIvil Engineering of Music ,  Sound Programming Language ,  Media Archaeology ,  New Media Art
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2026 音楽と工学の相互批評的実践としての「音楽土木工学」の研究
  • 2023 - 2024 Music Device Development Project - Joint Research with CCBT
  • 2019 - 2020 Development of a Programmable Music-Creation Software
Papers (11):
  • 松浦 知也. 無いことは口にできない、口にしないなら無い?-ジョナサン・スターン『減退した能力-インペアメントの政治的現象学』書評. メディウム. 2024. 5
  • MAtSUURA Tomoya. Lambda-mmm: the Intermediate Representation for Synchronous Signal Processing Language Based on Lambda Calculus. Proceedings of International Faust Conference 2024. 2024
  • Matsuura Tomoya. Designing Civil Engineering of Music through the development of mimium, a programming language for music. 2022
  • Tomoya Matsuura, Kazuhiro Jo. mimium: a Self-Extensible Programming Language for Sound and Music. Proceedings of the 9th ACM SIGPLAN International Workshop on Functional Art, Music, Modelling, and Design. 2021. 1-12
  • Seunggyu YI, Tomoya MATSUURA, Kazuhiro JO. Development of Drum Machines Not New - “ULTRA KICK” for Bass Music. 2021. 13. 2. 32-38
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MISC (1):
  • 松浦知也. 地球を掻き鳴らすピック - おおしまたくろう「滑琴狂走曲 in 秋田!(カッキンラプソディー・イン・アキタ)」(2023年1月15日)レビュー. 秋田市文化創造館 Webサイト. 2023
Books (1):
  • クリティカル・ワード ポピュラー音楽 〈聴く〉を広げる・更新する
    フィルムアート社 2023 ISBN:9784845921317
Lectures and oral presentations  (6):
  • 想像しうる音を、すべてあなた(たち)に - 音楽の道具としてのパーソナル・コンピューター論概説
    (美学校「基礎教養シリーズ〜ゼロから聴きたいテクノロジーと音楽史〜」 2024)
  • Domain-Spcificity, Normativity and Generality of the CST for Arts
    (AIST Creative HCI Seminor #5 Creativity Support Tools for artistic work 2023)
  • Towards a Civil Engineering of Music, a critical perspective on cultural and the military use of the computer for music
    (Rethinking the History of Technology-based Music 2022)
  • mimium:音と音楽のための自己拡張性の高いプログラミング言語の設計と実装
    (第29回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS 2021) 2021)
  • 音と音楽のためのプログラミング言語のサーベイ
    (SIGPX 勉強会 8 2021)
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Works (1):
  • mimium(The Programming Language for Sound and Music)
    Tomoya Matsuura 2020 - 現在
Education (4):
  • 2019 - 2022 Kyushu University Graduate School of Design Doctoral Programs of Design
  • 2017 - 2019 Kyushu University Graduate School of Design Master Programs of Design
  • 2018 - 2018 School for Poetic Computation
  • 2013 - 2017 Tokyo University of the Arts Faculty of Music Musical Creativity and the Environment Course
Professional career (3):
  • Bachelor of Music (Tokyo University of the Arts)
  • Master of Design (Kyushu University)
  • Philosophy of Doctor in Design (Kyushu University)
Work history (3):
  • 2022/04 - 現在 Tokyo University of the Arts Art Media Center Project Assistant Professor
  • 2020 - 現在 Fukuoka Jo Gakuin University Part time teacher
  • 2015/08 - 2015/09 Yamaguchi Center for Arts and Media Interlab Internship
Awards (5):
  • 2020/06 - Information Promotion Agency MITOU Super Creator
  • 2019/02 - 北九州デジタルクリエーターコンテスト2019 入選 Aphysical Unmodeling Instrument
  • 2017/12 - 第23回 学生CGコンテスト アート部門 ノミネート 送れ | 遅れ / post | past
  • 2017/10 - Asia Digital Art Award - Interactive Art, Student Category
  • 2017/03 - Tokyo University of the Arts Acanthus Music Prize
Association Membership(s) (2):
Japan Society of Sonic Arts ,  Audio Engineering Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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