Rchr
J-GLOBAL ID:202101011374668736
Update date: Oct. 02, 2024
ISHIZAKI Chihiro
イシザキ チヒロ | ISHIZAKI Chihiro
Affiliation and department:
Research field (4):
Education - general
, Education - general
, Education - general
, Education - general
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2016 - 2020 A study on characteristics of school organization that promotes the training of female school leader
Papers (10):
-
石﨑 ちひろ. 現代日本の幼児教育における「保育者」としての職能成長に関する研究. 常磐短期大学紀要. 2024. 52. 1-20
-
Examination of Training for Childcare Workers : Focus on In-service Training. 2024. 8. 15-26
-
石﨑 ちひろ. これまでの紀要における〈実践事例〉の扱いの変遷-内容と重視してきたこと-. 日本教育経営学会紀要. 2023. 65. 170-172
-
石﨑 ちひろ. 管理職としての女性教員のキャリア形成に関する一考察. 教職実践研究. 2020. 4. 13-23
-
石﨑 ちひろ. (研究ノート)保育施設と小学校の連携の意義と課題についての検討. 常磐短期大学研究紀要. 2019. 47. 15-22
more...
Education (4):
- 2011 - 2016 筑波大学大学院 人間総合科学研究科 博士後期課程教育基礎学専攻
- 2009 - 2011 筑波大学大学院 人間総合科学研究科 博士前期課程教育学専攻
- 2005 - 2009 筑波大学 第二学群 人間学類
- 2002 - 2005 岩手県立盛岡第二高等学校
Professional career (1):
- Education(Master Degree) (University of Tsukuba)
Work history (11):
- 2024/04 - 現在 Tokiwa Junior College Department of Early Childhood Education and Care Associate Professor
- 2023/04 - 現在 Tokiwa University College of Human Science
- 2018/04 - 2024/03 Tokiwa Junior College Department of Early Childhood Education and Care Assistant Proffesor
- 2022/09 - 2023/03 Yamagata University Faculty of Education, Art and Science
- 2015/04 - 2018/03 Kanto Gakuen University Kanto Gakuen University Kanto Gakuen University
- 2015/01 - 2015/03 University of Tsukuba
- 2014/10 - 2015/03 東京医科大学霞ヶ浦看護専門学校 非常勤講師
- 2014/04 - 2015/03 慈恵看護専門学校 非常勤講師
- 2013/06 - 2015/03 National Institute for Educational Policy Research
- 2011/12 - 2014/06 University of Tsukuba
- 2009/05 - 2011/11 University of Tsukuba
Show all
Committee career (1):
- 2021/08 - 2024/06 The Japanese Association for the Study of Educational Administration Practice Promotion Committee
Association Membership(s) (7):
国際幼児教育学会
, 日本教育学会
, 日本保育学会
, 日本教育行政学会
, 日本学習社会学会
, 日本教育経営学会
, 日本教師教育学会
Return to Previous Page