Rchr
J-GLOBAL ID:202101013542303725   Update date: Apr. 02, 2024

LI Huihui

リ ケイケイ | LI Huihui
Affiliation and department:
Research field  (1): Public economics, labor economics
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2028 学校間競争と子どもの人的資本形成:教育施策の自治体間差異を利用した分析
  • 2022 - 2027 中等教育段階における教育政策が低所得層の教育成果に与える影響
  • 2022 - 2023 ウィズコロナにおける在日外国人労働者の孤独感とメンタルヘルスに関する研究
Papers (7):
  • Economic Analysis of Secondary Education Policy: A Survey. Journal of economics & business administration. 2023. 227. 6. 169-188
  • Seonkyung Choi, Huihui Li, Keiichi Ogawa. Upper secondary vocational education and decent work in Indonesia: A gender comparison. International Journal of Educational Development. 2023. 101. 1-11
  • Seonkyung Choi, Huihui Li, Keiichi Ogawa, Yoshiyuki Tanaka. Secondary vocational education and decent work in Indonesia: differences between urban and rural areas. International Journal of Training Research. 2023. 1-22
  • 李慧慧, 田中喜行, 勇上和史. 日本における仕事の安定性と雇用区分の関係-認識と現実. 国民経済雑誌. 2023. 227. 1. 65-81
  • 李慧慧. 高校時代の性別構成が理工系選択のジェンダーギャップに与える影響. 日本労働研究雑誌. 2021. 734
more...
MISC (1):
  • 山野 則子, 伊藤 ゆかり, 李 慧慧, 石田 まり, 林 萍萍, シランカ 実希, 亀岡 智美. 『令和2年度厚労科研特別研究調査報告書-保護者調査・子ども調査』. 2021
Lectures and oral presentations  (12):
  • Female Labor Market Outcomes in Indonesia: The Role of Non-cognitive Skills
    (EDUCATION FOR SOCIAL AND ENVIRONMENTAL JUSTICE 2023)
  • Child Allowance Policy and Household Consumption Behavior in Japan
    (2023)
  • Indonesia: Language, Vocational Education, and Student Mobility
    (Comparative and International Education Society 2023)
  • 中等職業教育がディーセント・ワークに与える影響の都市・地方格差 -インドネシア家計生活調査データによる実証分析-
    (国際開発学会第33回全国大会 2022)
  • Child Allowance Policy and Household Consumption Behavior in Japan
    (2021)
more...
Work history (2):
  • 2024/04 - 現在 Musashi University Faculty of Economics Department of Economics
  • 2021/04 - 2024/03 Kobe University Graduate School of Economics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page