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J-GLOBAL ID:202101014042329252
Update date: Mar. 08, 2024
Nagano Yayoi
ナガノ ヤヨイ | Nagano Yayoi
Affiliation and department:
Research field (2):
Gerontological and community health nursing
, Basic nursing
Research keywords (2):
モデリング
, 新人看護師
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2020 - 2022 Reliability and validity of the Scale for Measuring Novice Nurses Modeling in Nursing Practice and its impact on workplace adjustment
Papers (10):
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長野弥生. 学生の気づきを促す臨地実習現場と大学の連携. 看護展望. 2022. 47. 3. 10-13
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北島洋子, 細田泰子, 長野弥生, 片山由加里, 土肥美子, 根岸まゆみ. 他者からの支援と経験学習が教育指導者の看護コンピテンシーに及ぼす影響. 大阪府立大学看護学雑誌. 2021. 27. 1. 1-9
-
長野 弥生, 細田 泰子, 紙野 雪香. 看護実践における新人看護師のモデリングの様相. 日本医学看護学教育学会誌. 2020. 29. 2. 13-21
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Yayoi Nagano, Yasuko Hosoda. Assessment of Item-level Content Validity Index of Scale for Novice Nurses’ Modeling. Japan Journal of International Nursing Care Research. 2020. 19. 3. 1-9
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長野 弥生. モデリングの概念分析. インターナショナルNursing Care Research. 2019. 18. 2. 68-71
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Lectures and oral presentations (23):
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Difficulties Experienced by Nursing Professionals at Intensive Care Homes for Older People during the COVID-19 Pandemic.
(2023)
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Online Exchange for the Study Group on Long-Term Care Facilities During the COVID-19 Pandemic.
(IAGG 2023 2023)
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Benefits and difficulties nursing students perceive regarding the use of rubrics in clinical practice.
(EAFONS2023 2023)
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看護実践における新人看護師のモデリングが職場適応に及ぼす影響の探索
(第41回日本看護科学学会学術集会 2021)
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Development and testing of the Scale for Novice Nurses’ Modeling in Nursing Practice
(ICN Congress “Nursing Around the World” 2021)
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Education (2):
- 2018 - 2021 大阪府立大学 大学院看護学研究科 博士後期課程 生活支援看護学領域 看護管理・教育学分野
- 2016 - 2018 大阪府立大学 大学院看護学研究科 博士前期課程 人・環境支援看護学領域 看護教育学分野
Professional career (1):
- Ph.D. (Osaka Prefecture University)
Work history (2):
- 2022/04 - 現在 大阪公立大学 看護学部・看護学研究科 講師
- 2019/04 - 2022/03 Kobe Women's University
Committee career (1):
- 2021/10 - 現在 日本看護科学学会 和文誌専任査読委員
Awards (1):
- 2019/01 - 22nd East Asian Forum of Nursing Scholars (EAFONS) Conference
Association Membership(s) (5):
日本老年看護学会
, 日本医学看護学教育学会
, 日本看護科学学会
, 日本看護研究学会
, 日本看護学教育学会
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