Rchr
J-GLOBAL ID:202101014256377661
Update date: Aug. 25, 2024
HATTORI ANRI
ハットリ アンリ | HATTORI ANRI
Affiliation and department:
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2015 - 2018 Music Education Fosters Sociality
Papers (10):
-
安藤 恭子, 服部 安里. 演奏動画を利用したピアノ初学者指導の試み : 保育者養成課程における入学前指導の実践から-An Attempt to Teach New Piano Students Using Performance Videos : From Practicing Pre-entry Guidance for the Nursery Teachers College Course. 保育文化研究 = The journal of early childhood education and culture / 日本保育文化学会保育文化研究編集委員会 編. 2023. 16・17. 179-189
-
安藤 恭子, 服部 安里. 保育者養成課程の学生における授業時間外のピアノ学習 : 演奏動画の利用に着目して-Piano Learning outside of Class Hours for Students in the Nursery Teachers College : Focusing on the Use of Performance Videos. 保育文化研究 = The journal of early childhood education and culture / 日本保育文化学会保育文化研究編集委員会 編. 2022. 14. 1-10
-
ANDO Kyoko, HOSOKAWA Kenji, KATO Yukiko, HATTORI Anri. A Pilot Study of "Choking" in Piano Performance among Students of a Nursery Teacher's Training School. Bulletin of Odawara Junior College. 2022. 52. 97-104
-
A Study of Musical Expression Teaching Method at Nursery Teachers' Training School : From a questionnaire survey on piano teaching. 2021. 51. 415-420
-
Interaction between sounds, music, smell and brain. Aroma research = アロマリサーチ : journal of aroma science technology and safety. 2018. 19. 3. 262-267
more...
Lectures and oral presentations (14):
-
コンサートにおける演奏者のストレス反応
(日本保育文化学会 第9回大会(長野県立大学) 2023)
-
保育者養成課程における演奏動画を利用したピアノ学習ー自動演奏動画と模範演奏動画の利用からー
(日本音楽教育学会 第53回大会 2022)
-
ピアノ演奏時における「あがり」対策の検討ー保育者養成校の学生を対象にー
(日本保育文化学会 第7回大会(オンライン) 2022)
-
保育者養成課程の学生におけるピアノ学習の現状ー動画サイトの閲覧に着目してー
(日本音楽教育学会 第52回大会 2021)
-
Chorus increases altruism
(Japan Neuroscience Society Neuroscience2018 2018)
more...
Work history (5):
- 2024/04 - 現在 小田原短期大学 専任講師
- 2020/04 - 2024/03 小田原短期大学 助教
- 2018/04 - 2020/03 名古屋芸術大学保育専門学校 専任教員
- 2016/04 - 2018/03 Osaka Shoin Women's University
- 2016 - 2018 Nara University of Education
Association Membership(s) (5):
日本保育学会
, 日本保育文化学会
, 日本音楽教育学会
, 日本神経科学会
, 日本音楽知覚認知学会
Return to Previous Page