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J-GLOBAL ID:202101014731370260   Update date: Sep. 08, 2024

Nakagawa Hiroyo

ナカガワ ヒロヨ | Nakagawa Hiroyo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): Learner autonomy, Materials development, Pre-entry education, Teacher training
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2018 - 2022 Exploring Japanese EFL Students' Writing through a Collaborative Approach
  • 2012 - 2016 Helping Japanese Public Elementary School Pupils to Learn How to Write and Read through ICT and International Exchange Programs
Papers (21):
  • Hiroyo Nakagawa, Kaori Hakone, Tamara Swenson. Responding to MEXT: Pre-Entry Programs at Japanese Universities. PanSIG Journal 2023. 2024. 225-232
  • 仲川浩世. 内容重視型授業におけるインタビューの事例研究. OJU/OJC 教職活動報告・研究. 2023. 13. 61-71
  • Swenson, Tamara, Head, Philip, Wong, Aeric, Matte, Barrie, Nakagawa, Hiroyo, Hakone, Kaori, Sponseller, Aaron C. Students’ perspectives on iBooks, workbooks, and technology at OJU/OJC. Journal of Osaka Jogakuin University. 2023. 19. 77-98
  • 仲川浩世. 内容重視型授業における異文化理解促進の試み-Enhancing cross-cultural understanding in a content-based instruction seminar. 大阪女学院短期大学紀要. 2022. 51. 317-330
  • Nakagawa Hiroyo, Leung Ambrose. The impact of implementing homework on the development of Japanese EFL students' writing. The Journal of Asia TEFL. 2021. 18. 3. 1057-1065
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MISC (3):
  • 仲川 浩世. Eメール交換プログラムにおけるライティングと異文化理解への効果. CAJLE2021 Proceedings. 2021. ー. 142-147
  • 仲川浩世. 日本人短期大学生のライティングにみられる談話標識の誤り分析. 学研都市語用論研究論集. 2018. 第4号. 21-33
  • 仲川 浩世. 自律した書き手育成を目指した英語ライティング指導の効果. 高等教育研究論集. 2018. 第8号. 121-125
Books (18):
  • Power Presentation [New Edition]
    2024 ISBN:9784384335323
  • 映画で見るジェンダー
    英宝社 2024 ISBN:9784269110434
  • 内省的フィードバックを取り入れた効果的な英語ライティング指導
    溪水社 2021 ISBN:9784863275508
  • NEW GATEWAY TO THE TOEIC L&R TEST
    KINSEIDO 2021
  • Introduction to discussion and reading (3rd ed.).
    2021
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Lectures and oral presentations  (34):
  • 大学生のための効果的なプレゼンテーション指導と教材開発
    (第63回JACET国際大会 愛知大学(名古屋キャンパス) 2024)
  • 反転授業における社会文化的側面への認識に関する研究
    (第49回 全国英語教育学会 福岡研究大会 (福岡工業大学) 2024)
  • A Qualitative Research of Learning Japanese Cultural Concepts in Flipped Classroom
    (International Conference on Education, Psychology and Society (HKICEPS), Hokkaido, Sapporo Convention Center 2024)
  • A Longitudinal Survey of LMS Preference: Google Classroom vs Moodle
    (JALT PanSIG, Fukui University of Technology 2024)
  • Technology Literacy & Language Learning: Undergraduate Attitudes
    (JALTCALL, Meijo University 2024)
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Education (3):
  • 2016 - 2019 広島大学大学院 教育学研究科 博士課程後期 博士(教育学)
  • 1996 - 1998 Carleton University (Ottawa) Applied Language Studies, Master of Arts
  • 1990 - 1994 大阪樟蔭女子大学 学芸学部 英米文学科(文学士)
Professional career (2):
  • 修士(人文学) (カールトン大学大学院(カナダ、オタワ))
  • 博士(教育学) (広島大学大学院)
Work history (13):
  • 2023/04 - 現在 大阪大学 マルチリンガル教育センター 非常勤講師
  • 2023/04 - 現在 Osaka Jogakuin University
  • 2020/04 - 現在 Osaka Jogakuin 2-year College
  • 2020/04 - 2021/03 Kansai Gaidai College
  • 2011/04 - 2020/03 関西外国語大学短期大学部 特任准教授
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Committee career (1):
  • 2019/04 - 2021/03 大学英語教育学会関西支部 教材開発研究会 第16次プロジェクト代表
Awards (1):
  • 2020 - 大阪女学院大学 大阪女学院大学2020年度 研究出版助成金 内省的フィードバックを取り入れた効果的な英語ライティング指導
Association Membership(s) (8):
カナダ日本語教育振興会 ,  JALT ,  中国地区英語教育学会 ,  日本教科教育学会 ,  時事英語学会(2011年より日本メディア英語学会) ,  全国英語教育学会 ,  映画英語教育学会(2018年より映像メディア英語教育学会) ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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