Rchr
J-GLOBAL ID:202101018571335450
Update date: Apr. 21, 2024
Matsumoto Tomoko
マツモト トモコ | Matsumoto Tomoko
Affiliation and department:
Research field (2):
Foreign language education
, English linguistics
Research keywords (1):
Syntax, non-finite clause, modality, methods of teaching grammar
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2018 - 2021 Development of a Massively Open Online Course (MOOC) for Language Training to Support the Globalization of the Hospitality Services Industry
Papers (16):
-
Tomoko Matsumoto, Junya Hirano. An Analysis of Polysemy in “Here We Go” from the Perspective of Cognitive Linguistics. 2024. 29
-
畑中詩織, 松本知子. 大学生の現在完了形の理解度ー文法力・英語熟達度・語彙サイズとの関係ー. 熊本大学社会文化研究. 2024. 22. 135-153
-
Junya Hirano, Tomoko Matsumoto. Rhetoric of “Will I See You?”: Based on an Analysis of Fictional Conversations. STEM Journal. 2019. 20. 4. 23-44
-
松本 知子. 推量を表すmustに関する一考察-未来時への言及の観点から-. 長崎国際大学論叢. 2019. 19. 11-20
-
Junya Hirano, Tomoko Matsumoto. Bridging Grammar and Communication: Focusing on the Preposition Of. STEM Journal. 2018. 19. 2. 21-46
more...
MISC (5):
-
Thom W. RAWSON, John PatrickOWATARI-DORGAN, Tomoko MATSUMOTO, Tomoko KOYAMA, Brendan VAN DEUSEN. Developing an On-Demand Curriculum using MOOC Curriculum Methodology. 2021. 21. 1-15
-
John Patrick, OWATARI-DORGAN, Tomoko MATSUMOTO, Brendan VAN DEUSEN, Thom W.RAWSON. Reflections on Implementing ER Across All-First-Year English Classes at a University in Japan. 2020. 20. 1-7
-
Thom, W. RAWSON, Tomoko MATSUMOTO, John Patrick, OWATARI-DORGAN, DEUSEN Brendan, VAN. Utilizing the Moodle Database Activity for Supporting Student-Centered Learning in Developing an Intensive English Program Curriculum. 2019. 19. 31-44
-
Junya Hirano, Tomoko Matsumoto. Building Communicative Grammar Teaching Methodologies: Not an Either/Or Approach. TEFL Conference Proceedings. 2017. 53-57
-
Morio Nishikawa, Tomoko Matsumoto. Some Aspects of Infinitival Complements in English. 2007. 56. 229-240
Books (2):
-
小・中・高等学校における学習段階に応じた英語の課題解決型言語活動 : 自律する言語使用者の育成
東京書籍 2015 ISBN:9784487809530
-
言語理論の展開と応用 : 西川盛雄教授退官記念論文・随想集
英宝社 2009 ISBN:9784269770386
Lectures and oral presentations (30):
-
大学生の英語力と現在完了形の理解度の関連性
(第50回九州英語教育学会佐賀研究大会 KASELE 2022 Saga 2022)
-
Three semesters of on-demand courses
(2022 MoodleMoot Japan 2022)
-
Reflections on Developing an On-Demand Curriculum
(JALT 2021 Conference 2021)
-
Developing a Multi-Lingual On demand Curriculum for English Communication Classes
(MoodleMoot Japan 2021 2021)
-
Making a MOOC: What We’ve Learned So Far
(JALT 2019 International Conference 2019)
more...
Education (3):
- 2006 - 2008 九州大学大学院 人文科学府 言語・文学専攻 博士課程
- 2004 - 2006 九州大学大学院 人文科学府 言語・文学専攻 修士課程
- 1998 - 2002 Kumamoto University Faculty of Education
Work history (11):
- 2021/04 - 現在 Kumamoto University
- 2016/04 - 2021/03 長崎国際大学 人間社会学部 国際観光学科 グローバルツーリズムコース講師(英語)
- 2017/10 - 2019/03 長崎大学 教養教育 非常勤講師(英語)
- 2015/04 - 2016/03 Kyushu Institute of Technology
- 2013/04 - 2016/03 東海大学福岡短期大学 国際文化学科 特任講師(英語)
- 2010/04 - 2013/03 高知工業高等専門学校 総合科学科 講師(英語)
- 2009/05 - 2010/03 熊本大学 文学部 コミュニケーション情報学科 教務補佐(TOEIC指導)
- 2009/04 - 2010/03 熊本学園大学 非常勤講師(英語)
- 2006/04 - 2010/03 熊本大学 教養養育 非常勤講師(英語)
- 2004/01 - 2004/03 熊本市立出水南小学校 非常勤講師
- 2002/04 - 2003/03 福岡市立東吉塚小学校 非常勤講師
Show all
Awards (1):
- 2017/03 - Best Open Courseware Honorable Mention Fifteen Week Extensive Reading
Association Membership(s) (8):
日本リメディアル教育学会
, 映像メディア英語教育学会
, 全国言語教育学会
, 大学英語教育学会
, 日本英語表現学会
, 英語語法文法学会
, 日本英文学会
, 日本英語学会
Return to Previous Page