Rchr
J-GLOBAL ID:202101020771517875
Update date: Nov. 12, 2024
Igarashi Mirai
イガラシ ミライ | Igarashi Mirai
Affiliation and department:
Job title:
Lecturer
Research field (2):
Commerce
, Statistical science
Research keywords (6):
社会ネットワーク
, 離散選択モデル
, 消費者行動
, テキスト解析
, ベイズ統計学
, マーケティングリサーチ
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2023 - 2027 Understanding of Consumption Context Using User Generated Big Data
- 2022 - 2027 多様な情報の融合と大規模異質性モデリングによるマーケティング意思決定の組織的研究
- 2022 - 2025 Model for Online Consumer Behavior Considering Consumer Interaction
- 2021 - 2024 機械学習を応用した顧客エンゲージメント行動分析のためのマーケティングモデルの開発
- 2018 - 2021 深層学習によるソーシャルメディア情報を組み込んだマーケティングモデルの開発
Papers (5):
-
Wirawan Dony Dahana, Mirai Igarashi, Ryo Sakiyama, Jiaying Zhou. Impact of on-topic and off-topic discussions on member participation and contribution in a common-identity online community. Telematics and Informatics Reports. 2024. 100172-100172
-
中野貴之, 五十嵐未来, 湯浅大地. MD&A情報における「トピック」の分析. 証券アナリストジャーナル. 2022. 60. 10. 27-35
-
五十嵐未来, 照井伸彦. ソーシャルメディア上のテキスト情報を考慮した社会ネットワーク分析モデル-次数異質性モデルへの拡張-. 統計数理. 2021. 69. 1
-
Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui. Characterization of topic-based online communities by combining network data and user generated content. Statistics and Computing. 2020. 30. 5. 1309-1324
-
五十嵐未来, 李銀星, 石垣司, 照井伸彦. Twitter上の口コミ情報を利用した売上予測モデルの構築と実証分析. 流通情報. 2018. 49. 6. 57-70
MISC (2):
-
Mirai Igarashi, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui. Customer Review Analysis Using Word Embedding Model Considering Text Topics. Discussion Paper of DSSR, Graduate School of Economics and Management, Tohoku University. 2020. 115
-
Mirai Igarashi, Aijing Xing, Nobuhiko Terui. Interpretable Perceived Topics in Online Customer Reviews for Product Satisfaction and Reader Helpfulness. Discussion Paper of DSSR, Graduate School of Economics and Management, Tohoku University. 2020. 112
Lectures and oral presentations (22):
-
How Do Consumers Respend to Chatbot Anthropomorphism on a Cosmetic EC Website
(46th ISMS Marketing Science Conference 2024)
-
A Co-evolution Model of Network Formation and Content Generation on Social Reading Platform
(日本マーケティングサイエンス学会 2024)
-
ガウス過程を用いたコンテンツ生成および消費モデルの構築
(第24回ノンパラメトリック統計解析とベイズ統計 2024)
-
ユーザーごとの動的異質性を考慮したコンテンツ生成および消費行動モデルの構築
(2023年度統計関連学会連合大会 2023)
-
A Coevolution Model of Network Formation and Content Generation on Social Reading Platform
(64th ISI World Statistics Congress 2023)
more...
Education (3):
- 2018 - 2021 Tohoku University Graduate School of Economics and Management
- 2016 - 2018 Tohoku University Graduate School of Economics and Management
- 2012 - 2016 Tohoku University Faculty of Economics
Professional career (1):
- Ph.D. in Management (Tohoku University)
Work history (4):
- 2023/04 - 現在 Osaka University Graduate School of Economics Course of Business and Management Lecturer
- 2021/04 - 2023/03 University of Tsukuba Faculty of Business Sciences JSPS Research Fellow (PD)
- 2018/04 - 2021/03 Tohoku University
- 2019/08 - 2020/01 University of Maryland Robert H. Smith School of Business
Awards (4):
- 2021/03 - 東北大学 総長賞
- 2021/03 - 東北大学経済学部経和会 優秀論文賞 Characterization of Topic-based Online Communities by Combining Network Data and User Generated Content
- 2018/12 - 日本マーケティングサイエンス学会 審査員特別賞 ソーシャルメディア上のテキスト情報を考慮したインフルエンサー検出モデル
- 2017/02 - 経済産業省調査統計グループ、PwCあらた有限責任監査法人 優秀賞 Twitter上の口コミ情報を利用した売上予測モデルの構築と実証分析
Association Membership(s) (2):
日本統計学会
, 日本マーケティングサイエンス学会
Return to Previous Page