Rchr
J-GLOBAL ID:202201000132258539   Update date: May. 25, 2022

Kizawa Rieko

キザワ リエコ | Kizawa Rieko
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Papers (5):
  • 座談会企画 川越キャンパス発 : コロナ禍における教職科目担当者の奮闘-What and how the faculty members in charge of teaching profession have thought, directed, and coped with the COVID-19 disaster to maintain their ordinary teaching? : A roundtable discussion in Kawagoe campus. 2022. 4. 45-55
  • KIZAWA Rieko. The effect of teaching synthetic phonics to Japanese schoolchildren: 児童の非単語反復及びデコーディング力に着目して-. KATE Journal. 2018. 32. 71-84
  • KIZAWA Rieko. Effects of Instructions Regarding English Sound on English Learning: Investigation Focused on Students’ Cognition, Learning Strategies, and Motivation. KATE Journal. 2016. 30. 127-138
  • KIZAWA Rieko. Effects of Explicit Instruction of Pronunciation on English Learning of Japanese Junior High School Students : Focus on the Skill and Strategies in Learning of Sound. KATE Journal. 2013. 27. 99-112
  • メタ学習への介入法の提案とその効果検証. 2010. 2010. 82-84
Books (1):
  • 公認心理師・臨床心理士大学院対策 鉄則10&キーワード100 心理英語編 (KS専門書)
    講談社 2018 ISBN:4065124506
Lectures and oral presentations  (7):
  • 小中移行期における英語に対する目標認知,学習観,学習動機の変容
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2019)
  • 小学校外国語活動におけるフォニックス指導の影響-授業目標の認知と動機づけに着目した検討
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2018)
  • 英語授業の目標認知と予習方略の関連-信念・動機・認知に着目した影響プロセスの検討
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2017)
  • PC029 音韻意識を高める指導による英単語分節化への影響 : オンセット・ライム意識と音素意識に着目して(教授・学習・認知,ポスター発表C)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2014)
  • PB-081 英語の指導内容が学習者の認知に与える影響 : 英語学習観,英語学習動機および英単語学習方略に着目して(教授・学習,ポスター発表)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2013)
more...
Education (2):
  • University of California, Los Angeles Psychology
  • 東京大学大学院 教育学研究科博士課程 教育心理学コース
Association Membership(s) (4):
The Japan Association for the Study of Teaching English to Children ,  関東甲信越英語教育学会 ,  Japan Society of English Language Education ,  Japanese Association of Educational Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page