Rchr
J-GLOBAL ID:202201000478763876
Update date: Nov. 13, 2024
SANADA Shigeto
SANADA Shigeto
Affiliation and department:
Research field (1):
Educational psychology
Research keywords (2):
協同学習
, ピア・サポート
Research theme for competitive and other funds (6):
- 2023 - 2026 小学校における女性教員の産休・育休からの復職支援プログラムの開発
- 2022 - 2024 小学校における協同作業認識を高める授業方法の開発
- 2020 - 2021 Impact of social support in class on cooperative work awareness and child-child interaction
- 2019 - 2020 Empirical study of the impact of cooprative learning on children's class status and bullying experience
- 2017 - 2018 Practical educational research on the effects of cooprative learning using rubrics on learning motivation
- 2016 - 2017 Empirical study on the effect of cooprative learning in elementary school on learning motivation
Show all
Papers (22):
-
Research on promoting local business collaboration PBL at university. 2024. 6
-
Effects of Baiko-type Project-Based Leaning on students -From an interview survey with teachers-. 2024. 57
-
冨田幸子, 真田穣人. 情報リテラシーを育成する授業プログラムの検証-デジタル・シティズンシップ教育の視点からの情報教育-. 甲南女子大学研究紀要I. 2024. 60. 179-188
-
Shigeto SANADA, Eiko TOBO, Masanori MINAMI, Satoshi SASAKI. The influence of opportunities for interaction among people in the same profession on regional coordinators. 2024. 7. 33-44
-
Examining High School Students' Carrer Decisions Amidst the COVID-19 Pandemic: Insights into the Role of Social Support and Resilience. 2024. 59. 45-55
more...
MISC (10):
-
SANADA,Shigeto. Impact of social support in class on cooperative work awareness and child-child interaction. 2021
-
SANADA,Shigeto. Research on guidance that supports the independent learning of each child III-Assessment by Q-U and lesson creation that can be understood and done from the perspective of UD-. 2021
-
SANADA,Shigeto. Empirical study of the impact of cooperative learning on children's class status and bullying experience. 2020
-
SANADA,Shigeto. Research on guidance that supports the independent learning of each child -Assessment by Q-U and creating lessons that can be understood and done from the perspective of lesson UD-. 2019
-
SANADA,Shigeto. Research on guidance that supports the independent learning of each child-Based on building rich human relationships using Q-U-. 2019
more...
Books (7):
-
レリバンスの構築を目指す令和型学校教育
風間書房 2024 ISBN:9784759925050
-
Monthly school counseling
2022
-
Monthly School Education Counseling April 2022 Issue
2022
-
いじめ予防スキルアップガイド
金子書房 2021
-
Monthly School Education Counseling October 2020 Issue
2020
more...
Lectures and oral presentations (39):
-
児童の協同学習に対する肯定的認識と学習的適応の関連
(日本ピア・サポート学会第22回研究大会 2024)
-
防災学習における異校種の協同的な学びが児童生徒に及ぼす効果
(日本協同教育学会第20回大会 2024)
-
外国人散在地域における日本語指導教員の態度構造に関する研究
(PAC分析学会第18回大会 2024)
-
PAC 分析の深化と反発・抵抗
(PAC分析学会第18回大会 2024)
-
スマホ時代の子どもたちのために
(第48回滋賀県公立高等学校PTA連合会湖南ブロック研修連絡協議会 2024)
more...
Education (2):
- 2015 - 2021 Hiroshima University
- 2012 - 2015 Hyogo University of Teacher Education
Professional career (2):
- Doctor of Psychology (Hiroshima University)
- Master of Education at School (Hyogo University of Teacher Education)
Work history (7):
Committee career (5):
- 2024/09 - 現在 総務省 青少年のインターネット・リテラシー指標、小・中学生を対象としたプレテスト検討委員
- 2024/04 - 現在 大阪教育大学附属平野小学校 未来探究科研究協力員
- 2024/04 - 現在 PAC分析学会 理事
- 2022/10 - 現在 The Japan Peer Support Association director
- 2013/04 - 2024/03 大阪教育大学附属平野小学校 未来そうぞう科研究協力員
Association Membership(s) (11):
日本教育工学会
, 産学連携学会
, 日本教師教育学会
, TAEと質的探求学会
, 日本特別活動学会
, PAC分析学会
, 日本ピア・サポート学会
, 日本学校教育相談学会
, 日本学校心理学会
, 日本協同教育学会
, 日本教育心理学会
Return to Previous Page