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J-GLOBAL ID:202201000478763876   Update date: Nov. 13, 2024

SANADA Shigeto

SANADA Shigeto
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): 協同学習 ,  ピア・サポート
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2026 小学校における女性教員の産休・育休からの復職支援プログラムの開発
  • 2022 - 2024 小学校における協同作業認識を高める授業方法の開発
  • 2020 - 2021 Impact of social support in class on cooperative work awareness and child-child interaction
  • 2019 - 2020 Empirical study of the impact of cooprative learning on children's class status and bullying experience
  • 2017 - 2018 Practical educational research on the effects of cooprative learning using rubrics on learning motivation
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Papers (22):
  • Research on promoting local business collaboration PBL at university. 2024. 6
  • Effects of Baiko-type Project-Based Leaning on students -From an interview survey with teachers-. 2024. 57
  • 冨田幸子, 真田穣人. 情報リテラシーを育成する授業プログラムの検証-デジタル・シティズンシップ教育の視点からの情報教育-. 甲南女子大学研究紀要I. 2024. 60. 179-188
  • Shigeto SANADA, Eiko TOBO, Masanori MINAMI, Satoshi SASAKI. The influence of opportunities for interaction among people in the same profession on regional coordinators. 2024. 7. 33-44
  • Examining High School Students' Carrer Decisions Amidst the COVID-19 Pandemic: Insights into the Role of Social Support and Resilience. 2024. 59. 45-55
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MISC (10):
  • SANADA,Shigeto. Impact of social support in class on cooperative work awareness and child-child interaction. 2021
  • SANADA,Shigeto. Research on guidance that supports the independent learning of each child III-Assessment by Q-U and lesson creation that can be understood and done from the perspective of UD-. 2021
  • SANADA,Shigeto. Empirical study of the impact of cooperative learning on children's class status and bullying experience. 2020
  • SANADA,Shigeto. Research on guidance that supports the independent learning of each child -Assessment by Q-U and creating lessons that can be understood and done from the perspective of lesson UD-. 2019
  • SANADA,Shigeto. Research on guidance that supports the independent learning of each child-Based on building rich human relationships using Q-U-. 2019
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Books (7):
  • レリバンスの構築を目指す令和型学校教育
    風間書房 2024 ISBN:9784759925050
  • Monthly school counseling
    2022
  • Monthly School Education Counseling April 2022 Issue
    2022
  • いじめ予防スキルアップガイド
    金子書房 2021
  • Monthly School Education Counseling October 2020 Issue
    2020
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Lectures and oral presentations  (39):
  • 児童の協同学習に対する肯定的認識と学習的適応の関連
    (日本ピア・サポート学会第22回研究大会 2024)
  • 防災学習における異校種の協同的な学びが児童生徒に及ぼす効果
    (日本協同教育学会第20回大会 2024)
  • 外国人散在地域における日本語指導教員の態度構造に関する研究
    (PAC分析学会第18回大会 2024)
  • PAC 分析の深化と反発・抵抗
    (PAC分析学会第18回大会 2024)
  • スマホ時代の子どもたちのために
    (第48回滋賀県公立高等学校PTA連合会湖南ブロック研修連絡協議会 2024)
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Education (2):
  • 2015 - 2021 Hiroshima University
  • 2012 - 2015 Hyogo University of Teacher Education
Professional career (2):
  • Doctor of Psychology (Hiroshima University)
  • Master of Education at School (Hyogo University of Teacher Education)
Work history (7):
  • 2023/04 - 現在 Hyogo University of Education Graduate School
  • 2022/10 - 2023/03 Kyushu Women's University Faculty of Humanities
  • 2022/04 - 2023/03 Baiko Gakuin University
  • 2009/04 - 2022/03 公立小学校 教諭
  • 2008/04 - 2009/03 公立小学校 常勤講師
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Committee career (5):
  • 2024/09 - 現在 総務省 青少年のインターネット・リテラシー指標、小・中学生を対象としたプレテスト検討委員
  • 2024/04 - 現在 大阪教育大学附属平野小学校 未来探究科研究協力員
  • 2024/04 - 現在 PAC分析学会 理事
  • 2022/10 - 現在 The Japan Peer Support Association director
  • 2013/04 - 2024/03 大阪教育大学附属平野小学校 未来そうぞう科研究協力員
Association Membership(s) (11):
日本教育工学会 ,  産学連携学会 ,  日本教師教育学会 ,  TAEと質的探求学会 ,  日本特別活動学会 ,  PAC分析学会 ,  日本ピア・サポート学会 ,  日本学校教育相談学会 ,  日本学校心理学会 ,  日本協同教育学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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