Rchr
J-GLOBAL ID:202201002700073266   Update date: Jan. 30, 2024

YOSHIDA AKIKO

ヨシダ アキコ | YOSHIDA AKIKO
Affiliation and department:
Research field  (1): Clinical nursing
Research keywords  (3): nursing education ,  disaster nursing ,  cancer nursing
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2016 - 2020 Development of an integrated care model of palliative care and dementia care for elderly cancer patients with both cancer and dementia.
  • 2002 - 2005 Development of Nursing Program based on the Mastery for the Long-Term Adaptive status of Cancer Survivors:
  • 2002 - 2004 在宅ターミナルケアに関する地域ネットワークシステムモデルの開発
  • 2001 - 2002 終末期がん患者の在宅ケアへの移行を困難にしている医療従事者側の要因-看護者が認知している問題の分析を通して-
Papers (8):
  • 山西 亜紀子, 矢野 智恵, 中岡 亜紀, 吉田 亜紀子, 和泉 明子, 今村 優子, 政平 憲子, 東 麻奈美, 松澤 志保, 高橋 朋子, et al. 看護基礎教育における早期体験実習の学びの検討-学生の捉えた看護の対象者とその生活に焦点をあてて-. 高知学園短期大学紀要. 2020. 50. 57-67
  • A Study of "The Image of The Nursing Students We Wish to Raise". 2018. 48. 48. 81-90
  • 政平憲子, 吉田亜紀子. 学生の看護実践能力習得の基盤となる成熟性を育てるための教育的アプローチの分析. 高知学園短期大学紀要. 2015. 45
  • 中平 紗貴子, 野並 由希, 松村 晶子, 野並 理佐, 中井 寿雄, 高藤 裕子, 池畠 千惠子, 和泉 明子, 吉田 亜紀子. 臨地実習における看護技術の経験の実態. 高知学園短期大学紀要. 2012. 42. 87-98
  • 山崎 美惠子, 梶本 市子, 矢野 智恵, 吉田 亜紀子, 中井 寿雄, 石川 由美, 片岡 亜沙美, 中平 紗貴子, 岡本 雅佳, 高藤 裕子, et al. 看護基礎教育課程における学生の看護実践能力習得の現状. 高知学園短期大学紀要. 2011. 41. 73-80
more...
Books (2):
  • 緩和・ターミナルケア看護論
    ヌーヴェルヒロカワ 2011 ISBN:9784861740442
  • 看護のコツと落とし穴〈7〉がん看護・ターミナルケア
    中山書店 2000 ISBN:4521600719
Lectures and oral presentations  (13):
  • Critical realist approach to conceptualize health as a model
    (The 2023 annual conference of the International Association for Critical Realism)
  • 災害時におけるDMAT看護師のコーディネートに関する研究
    (日本災害看護学会第24回年次大会 2022)
  • 看護師の抗がん剤曝露に対する捉え
    (第36回日本がん看護学会学術集会 2022)
  • 成人期の女性がん患者に対する看護師が行うアピアランスケア ~心理面へのアプローチに焦点を当てて~
    (第36回日本がん看護学会学術集会 2022)
  • わが国のがん患者に対するリラクセーション介入研究の検討と課題-サブストラクションによる分析-
    (第26回日本看護科学学会学術集会 2006)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page