Rchr
J-GLOBAL ID:202201002820326281   Update date: Oct. 01, 2022

Yamauchi Hiromi

ヤマウチ ヒロミ | Yamauchi Hiromi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Clinical psychology
Research keywords  (1): harassment, University, Conflict Resolution, System
MISC (6):
  • 山内浩美. コロナ禍における留学生のメンタルヘルスサポート体制およびメンタルヘルスに影響を与えている社会的要因の理解. こころと文化. 2022. 21. 1
  • 千賀 則史, 葛 文綺, 佐竹 圭介, 細野 康文, 小柴 孝子, 山内 浩美, 中澤 未美子, 吉村 和代, 深見 久美子, 本田 寛. 大学におけるハラスメント事例への相談援助プロセスに関する質的研究-Qualitative research on the process of support for on-campus harassment cases. 心理臨床学研究 / 日本心理臨床学会学会誌編集委員会 編 = Journal of Japanese clinical psychology / Association of Japanese Clinical Psychology. 2019. 37. 5. 503-509
  • 千賀 則史, 葛 文綺, 小柴 孝子, 山内 浩美, 佐竹 圭介, 中澤 未美子, 吉村 和代, 深見 久美子, 久 桃子, 神野 文, et al. 大学のハラスメント相談における心理職の専門性-Counselors' Expertise in On-Campus Harassment Incidents. 臨床心理学 = Japanese journal of clinical psychology. 2019. 19. 3. 352-360
  • 葛 文綺, 中澤 未美子, 李 明憙, 内川 菜月, 吉村 和代, 深見 久美子, 千賀 則史, 佐竹 圭介, 細野 広美, 大塚 彩乃, et al. 大学におけるハラスメント相談・防止体制および相談員の役割に関する検討-Research on an Effective Consultation System for Harassment Prevention and Clinical Tasks of Counselors in Universities. 学生相談研究 / 日本学生相談学会編集委員会 編 = The Japanese journal of student counseling / Japanese Association of Student Counseling. 2018. 39. 2. 95-105
  • 久 桃子, 佐竹 圭介, 細野 康文, 大塚 彩乃, 葛 文綺, 千賀 則史, 中澤 未美子, 深見 久美子, 吉村 和代, 内川 菜月, et al. 大学におけるハラスメント相談体制の現状 : 全国の大学へのアンケート調査結果から-The Current Status of Harassment Consultation Systems in Japanese Universities : Results of a Questionnaire Survey for Universities in Japan. 学生相談研究 / 日本学生相談学会編集委員会 編 = The Japanese journal of student counseling / Japanese Association of Student Counseling. 2018. 39. 2. 118-129
more...
Books (1):
  • 大学におけるハラスメント対応ガイドブック : 問題解決のための防止・相談体制づくり
    福村出版 2020 ISBN:9784571240843
Education (1):
  • 1993 - 1995 Graduate School of Ateneo de Manila University Department of Psychology Major in Counseling Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page