Rchr
J-GLOBAL ID:202201004833799270   Update date: Aug. 28, 2024

Usukura Misato

ウスクラ ミサト | Usukura Misato
Affiliation and department:
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2018 - 2021 Validation of the National Core-Curriculum for Pre-Service English Teacher Education and Development of its Concrete and Comprehensive Programs
  • 2013 - 2016 Investigating the effectiveness of using shortened versions of English high school textbook.
  • 2011 - 2015 English Teaching Models Based on the Portfolio-Oriented Approach
  • 2010 - 2012 A Comprehensive Study on the Scaffolding for Remedial Learners toImprove Matacognitive Ability in English Language in Japan
Papers (13):
  • 田村 岳充, 臼倉 美里, 星野 由子. 英語教育担当指導主事の業務実態と研修状況,教科指導力等の自己認識 : Webによる質問紙調査より-The Actual Circumstances of Work and Training of English Language Education Supervisors and Self-Recognition of the Skills to Teaching English : A Web-based Questionnaire Survey. KATE journal = 関東甲信越英語教育学会誌 / 関東甲信越英語教育学会 編. 2023. 37. 15-28
  • 田中 広宣, 臼倉 美里. 中高ギャップ解消のための高校英語教科書分析 : 中学既習文法事項の共起の実態-High School English Textbook Analysis for Bridging the Gap Between Junior-Senior High School English Education. KATE journal = 関東甲信越英語教育学会誌 / 関東甲信越英語教育学会 編. 2023. 37. 155-168
  • 伊藤 泰子, 加藤 嘉津枝, 臼倉 美里, 砂田 緑, 冨水 美佳, 髙木 哲也. 高校生ライティングの縦断的研究 : 名詞句把握能力と使用する力の関係性-A Longitudinal Investigation of High School Students' Writing : The Relationship Between Their Grasp and Use of Noun Phrases. KATE journal = 関東甲信越英語教育学会誌 / 関東甲信越英語教育学会 編. 2022. 36. 57-70
  • ITO Yasuko, KATO Kazue, USUKURA Misato, SUNADA Midori, TOMIMIZU Mika, TAKAGI Tetsuya. A Longitudinal Investigation of High School Students’ Writing:: The Relationship Between Their Grasp and Use of Noun Phrases. KATE Journal. 2022. 36. 57-70
  • 臼倉,美里. 日本人高校生は中学英語をどの程度使いこなせるのか : ディクテーションテストの結果から. 英學論考. 2018. 47. 19-28
more...
MISC (18):
  • 臼倉 美里. 書評 「教師の自己評価」で英語授業は変わる[神保尚武監修 久村研・浅岡千利世・清田洋一・髙木亜希子・栗原文子・醍醐路子編著]. Language teacher education : JACETSIG-ELE journal = 言語教師教育 : JACET教育問題研究会会誌. 2021. 8. 1. 95-98
  • 鈴木 祐一, 臼倉 美里. 日本の高校生の英語名詞句構造の把握能力-Koukousei Billy’s (KB) テストの開発-. メソドロジー研究部会報告論集. 2018. 11. 23-47
  • 臼倉 美里. 教科化のその先 中高の英語教育はどう変わる?. TOTAL ENGLISH 小学校英語通信. 2018. 3号. 8-9
  • 臼倉,美里. 照応表現の理解における明示的知識の必要性と単文処理速度との関係性. 英學論考. 2016. 45. 15-32
  • 前田,健士, 阿部,始子, 臼倉,美里, 粕谷,恭子, 高山,芳樹, 馬場,哲生, 中村,香, 石毛,隆史, 乾,莉可, 入野,美沙, et al. 教育実地研究生の英語運用能力と英語指導力との関係を探る : 各校における教育実地研究の現状調査をもとに(プロジェクト研究). 東京学芸大学附属学校研究紀要. 2016. 43. 55-70
more...
Books (17):
  • SPEAKING STEPS : 英語を話すための3ステップ
    金星堂 2022 ISBN:9784764741515
  • 高校英語授業における文法指導を考える : 「文法」を「教える」とは?
    アルク 2020 ISBN:9784757436282
  • 基本文法で学ぶ大学英語リーディング
    金星堂 2020 ISBN:9784764741003
  • English Missions!
    金星堂 2019 ISBN:9784764740716
  • English missions!
    金星堂 2019 ISBN:9784764740709
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page