Rchr
J-GLOBAL ID:202201004846779279   Update date: Feb. 27, 2024

Imai Junko

イマイ ジュンコ | Imai Junko
Affiliation and department:
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2019 - 2022 Development of guidelines on disaster food support for people who need special treatment food
Papers (5):
  • 後藤宇慧, 井上祐華, 入澤法子, 大熊彩香, 川南美春, 栗山瞳, 桑澤里彩, 斉藤瑞稀, 白井麻央, 杉村江莉佳, et al. Factors related to behaviors regarding the prevention of spread of infection under the pandemic of COVID-19. 東京医療保健大学紀要(Web). 2021. 16. 1
  • 柳澤 恵美, 林 真理子, 小松 法子, 今井 淳子, 能見 清子. 初年次看護学生が日常生活援助を受けた当事者の語りから得た看護観. 創価大学看護学部紀要. 2018. 3. 25-34
  • 志村 千鶴子, 浜口 恵子, 片岡 優華, 二村 文子, 今井 淳子. 家庭でのいのちの教育に対する母親の意識と子どもへの関わり. 創価大学看護学部紀要. 2018. 3. 13-24
  • 今井 淳子, 能見 清子, 忍田 祐美, 小松 法子. 基礎看護技術教育における動画教材を用いたe-learningに関する文献レビュー 学生の評価に焦点をあてて. 看護教育研究学会誌. 2017. 9. 2. 33-42
  • 忍田 祐美, 能見 清子, 小松 法子, 今井 淳子. 看護基礎教育における反転授業の研究動向と課題. ヒューマンケア研究学会誌. 2017. 8. 2. 43-50
MISC (12):
  • 川鍋奈月, 居上愛, 小林優思, 土井一真, 山敷翔, 今井淳子, 三浦由紀子, 堀田昇吾, 高木晴良. Disaster prevention awareness and related factors of International students in Japanese language schools. Japanese Journal of Disaster Medicine (Web). 2022. 26. Supplement
  • 川鍋奈月, 居上愛, 小林優思, 土井一真, 山敷翔, 今井淳子, 三浦由紀子, 堀田昇吾, 高木晴良. Disaster prevention awareness and related factors of International students in Japanese language schools. 東京医療保健大学紀要(Web). 2022. 17. 1
  • 三浦 由紀子, 高木 晴良, 堀田 昇吾, 今井 淳子, 江津 繁, 高以良 仁. 看護基礎教育課程における災害看護オンライン実習の実践報告. Japanese Journal of Disaster Medicine. 2021. 25. 3. 227-227
  • 向井 明光, 松永 ゆみな, 橋本 千滉, 堀田 昇吾, 今井 淳子, 高木 晴良. 災害時の生活用水利用に関する意識調査. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2019. 39回. [O57-04]
  • 今井 淳子. 未就学児を持つ看護系大学女性教員が仕事と育児の両立において大切にしていること・工夫していること. 日本看護学教育学会誌. 2019. 29. 学術集会講演集. 193-193
more...
Lectures and oral presentations  (3):
  • 看護基礎教育課程における災害看護オンライン実習の実践報告
    (Japanese Journal of Disaster Medicine 2021)
  • 災害時の生活用水利用に関する意識調査
    (日本看護科学学会学術集会講演集 2019)
  • 未就学児を持つ看護系大学女性教員の多重役割による葛藤とその関連要因
    (日本看護学教育学会誌 2015)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page