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J-GLOBAL ID:202201007191264580   Update date: Dec. 03, 2024

Kunieda Yosuke

クニエダ ヨウスケ | Kunieda Yosuke
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): マーケティング・流通
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2023 - 2026 顧客基盤の集中化がサプライヤー企業の戦略変更に及ぼす影響
Papers (8):
  • 國枝陽輔. 顧客基盤の集中化が財務成果に及ぼす影響:製造業者による集中型マーケティング・チャネルの管理と課題. 市場創造研究, 第13巻, pp.9-24. 2024
  • Yosuke Kunieda, Katsuyoshi Takashima. The effect of customer-base concentration on the relationship between patents and financial performance. Journal of Strategy and Management, Vol 17, No 1, pp.101-122. 2024
  • 髙山 直, 國枝 陽輔, 瀨良 兼司, 吉田 政之. 地域資源の可視化と価値評価実践-マーケティングと管理会計における無形資産の価値評価に関するレビューに基づいて-. 北陸大学紀要, 第55号, pp.155-163. 2023
  • 國枝 陽輔. 小売企業の海外展開とM&A -マーケティング研究のレビューに基づく考察-. 同志社商学, 第75巻, 第1号, pp.125-141. 2023
  • 瀨良 兼司, 國枝 陽輔, 姜 尚民. サービス企業の国際化が企業業績に及ぼす影響:マーケティング責任者の設置に着目して. 市場創造研究, 第11巻, pp.3-14. 2022
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MISC (4):
  • Kenji Sera, Masayuki Yoshida, Tadashi Takayama, Yosuke Kunieda. Stock market valuation of advertising future value. Proceedings of the ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) 2024 Annual Conference 2024年12月. 2024. 69-72
  • Yosuke Kunieda. Customer-base concentration and customer firm characteristics. Proceedings of the ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) 2024 Annual Conference 2024年12月. 2024. 146-149
  • 國枝 陽輔. 顧客基盤の集中化と知識探索の関係について. 同志社商学, 第75巻, 第1号, pp.153-154. 2023
  • Yosuke Kunieda, Katsuyoshi Takashima. Commercialization of patented technologies: the effectiveness of customer-base concentration. KOBE UNIVERSITY Discussion Paper Series 2019-17. 2019
Lectures and oral presentations  (5):
  • Stock market valuation of advertising future value
    (ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference 2024 2024)
  • Customer-base concentration and customer firm characteristics
    (ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference 2024 2024)
  • サービス業の国際化が企業業績に及ぼす影響 -マーケティング責任者の設置に着目して-
    (日本マーケティング学会 カンファレンス2021 2021年10月17日 (於:法政大学、オンライン))
  • 産業財チャネルにおける大口顧客との関係管理
    (日本商業学会第69回全国研究大会 2019年5月26日 (於:同志社大学))
  • 企業間取引における主要販売先への取引集中化が財務成果に及ぼす影響
    (日本商業学会第68回全国研究大会 2018年5月27日 (於:日本大学))
Education (2):
  • 2017 - 2020 Kobe University
  • 2015 - 2017 Kobe University
Professional career (2):
  • Doctor of Commercial Science (Kobe University)
  • 修士 (商学) (神戸大学)
Work history (5):
  • 2024/04 - 現在 Tokai University School of Business Administration
  • 2023/04 - 現在 Nihon University College of Commerce
  • 2022/04 - 2024/03 Doshisha University Faculty of Commerce
  • 2020/04 - 2022/03 International Pacific University
  • 2019/04 - 2020/03 兵庫県立但馬技術大学校 総合ビジネス学科 非常勤講師
Association Membership(s) (3):
Academy of International Business ,  日本マーケティング学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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