Rchr
J-GLOBAL ID:202201007690265503
Update date: Feb. 01, 2024
Sakono Shino
Sakono Shino
Research keywords (7):
特別支援教育
, 発達性読み書き障害
, 読み障害
, 心理言語学
, 音韻
, 読みの獲得と障害
, 言語発達
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2016 - 2020 音韻論の知見に基づいた読みの獲得と障害の研究-分節的側面と韻律的側面に注目して-
- 2013 - 2016 音韻論の知見に基づいた日本語の読みの獲得と障害の研究
Papers (13):
-
Sakono, S, Ueda, I. Characteristics of Japanese children’s word accent assignment when reading. Proceedings of the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2019. 2019. 108-113
-
Sakono Shino, Ito Tomohiko, Ueda Isao. Word Accent Repetition in Japanese Children with Reading Difficulties. Journal of Special Education Research. 2017. 5. 2. 49-54
-
SAKONO Shino, ITO Tomohiko. Relation Between Reading Performance and Non-Word Repetition in Young Japanese Children: Comparison of Fluent and Non-Fluent Readers. The Japanese Journal of Special Education. 2015. 53. 2. 89-96
-
S. Sakono, T. Ito, S. E. Fukuda, S. Fukuda. The Effect of Word Accent Production on Reading Performance in Japanese Young Children. Asia Pacific Journal of Speech, Language and Hearing. 2011. 14. 1. 51-59
-
Issues in Reading Disorder Research in Japan : Need for Studies on Reading in Typically Developing Children Focusing on Phonology. 2011. 62. 2. 13-21
more...
Lectures and oral presentations (24):
-
読み困難児1例における音読・音韻処理能力の変化-縦断研究-
(第48回日本コミュニケーション障害学会学術講演会 2022)
-
幼児期から成人期における読み書き障害の様相とその対応について-本人および親の支援に関する事例報告-
(第58回日本特殊教育学会 2020)
-
読み書き障害成人例の社会生活における困難およびその対応や支援について
(2019)
-
Characteristics of Japanese young children's word accent assignment when reading
(International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2019 2019)
-
読み障害成人1例における読みに及ぼす語の音韻構造の影響-音節量、音節・モーラ、フットに着目して-
(第56回日本特殊教育学会 2018)
more...
Professional career (2):
- Doctor of Philosophy in Education (Tokyo Gakugei University)
- Master of Education (Tokyo Gakugei University)
Association Membership(s) (3):
日本コミュニケーション障害学会
, 日本音声言語医学会
, 日本特殊教育学会
Return to Previous Page