Rchr
J-GLOBAL ID:202201009696823527   Update date: Apr. 03, 2024

Lee Jung-Eun

イ ジョンウン | Lee Jung-Eun
Affiliation and department:
Job title: Senior Researcher
Research field  (4): Sociology ,  Sociology ,  International relations ,  Gender studies
Research keywords  (6): 国際社会学 ,  South Korea ,  Southeast Asia ,  international migration ,  Education migration ,  Gender
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2023 - 2027 越境政治の国際比較:出国者を包摂する近現代の送出国と社会の研究
Papers (6):
  • 《エッセイ》フィリピンの都市(クラーク): 英語学校のまちとなった「クラーク」と若者たちの移動. 《アジア・日本研究 Webマガジン》アジア・マップ. 2024
  • Transnational Education Consumer in Asia: A Case of South Korean Students in the Philippines. 2023. 11. 64-75
  • Lee, Jung-Eun. English Ability, Transnational Business, Global Labor Market: The Case of Instructors in English Language Schools in the Philippines promoted by Korean-Filipino Enterprises. Journal of the Asia-Japan Research Institute of Ritsumeikan University. 2022. 4. 18-35
  • 李 定恩. トランスナショナルな移動の理由と制約 : 韓国人留学生たちはなぜフィリピン英語留学を選ぶか-Reasons and Limitation for Transnational Migration : Why South Korean Students Choose the Philippines to Study English. 立命館国際地域研究 = Ritsumeikan journal of international relations and area studies. 2020. 52. 159-177
  • 李 定恩. フィリピンの英語学校のトランスナショナルなネットワークと実践 : フィリピンの英語学校はどのように留学生を引きつけているか-Transnational Networks and Practices of ESL Schools in the Philippines : How ESL Schools in the Philippines Are Attracting Foreign Students. 移民研究年報 = The annual review of migration studies / 日本移民学会 編. 2020. 26. 65-80
more...
Lectures and oral presentations  (2):
  • 越境するビジネスとしてのフィリピンの英語学校
    (2023)
  • U.S. Base, Postcolonialism and English Education: How South Koreans Reconstruct the Philippines as a Destination to Study English Abroad
    (2023)
Education (1):
  • 2014 - 2021 Ritsumeikan University Graduate School of International Relations
Association Membership(s) (4):
日本フェミニスト経済学会 ,  国際高麗学会 ,  日本移民学会 ,  関西社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page